مدل‌ ها و کاربردهای مختلف آسانسور

جنرال کابین-کاماپرس

اگر شما نگاهی به انواع مختلف آسانسورها داشته باشید، متوجه خواهید شد که هر کدام از آن‌ها برای شرایط خاصی قابل استفاده هستند. بر همین اساس مدل‌های متعددی از آسانسور ساخته شده است که کاربردهای منحصر به فردی دارد. با توجه به شرایط خاصی که در مدل‌های آسانسور وجود دارد، کاربردهای هر کدام از آن‌ها نیز در نوع خود حائز اهمیت است.

به گزارش کاماپرس به نقل از شرکت جنرال کابین، این مجموعه انواع مختلفی از کابین‌های آسانسور را تولید می‌کند تا از این طریق بتوانید نیاز خود را نیز به آسانی برطرف سازید.

معرفی آسانسور مدل کششی

یکی از مهم‌ترین نوع آسانسورها که باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید، آسانسور مدل کششی است. در این نوع از آسانسور از سیستم کشش برای جابجایی کابین آسانسور استفاده می‌شود. همچنین در این نوع از آسانسور معمولا موتور دارای گیربکس است. انرژی تولیدی توسط موتور از طریق گیربکس به کابین می‌رسد که این مورد در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. این نوع از آسانسور به دو صورت گیره‌دار و بدون گیره تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. هر کدام از این انواع نیز کاربردهای خاص خود را دارند. به صورت کلی آسانسورهای گیره‌دار توان بیشتری دارند. آسانسور کششی را می‌توان در برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها مشاهده نمود. با توجه به اینکه این آسانسور در برج‌ها کاربرد دارد،‌ میزان استقبال و خرید آن نیز نسبت به سایر موارد بیشتر خواهد بود. خوشبختانه با کمک این آسانسور می‌توانید جابجایی افراد و اشیا را به صورت همزمان انجام دهید.

کاربرد آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی نمونه دیگری از آسانسورهایی است که در حال حاضر کاربرد دارند. این مدل از آسانسور برای مکان‌هایی به کار می‌رود که تعداد طبقات زیاد نیست. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است، این نوع از آسانسور برای ساختمان‌هایی که حداکثر ۸ طبقه هستند مناسب خواهد بود. همان‌طور که از نام این نوع از آسانسور مشخص است، در آن از سیستم هیدرولیک استفاده شده است. با توجه به ساختار خاصی که در این نوع از آسانسور وجود دارد، معمولا برای مکان‌های کم رفت و آمد از آن استفاده می‌کنند. برای اینکه کابین آسانسور بالا برود، فشار مایع زیاد می‌شود که این کار توسط موتور آسانسور صورت می‌‌گیرد. برای پایین آمدن آسانسور نیز فشار مایع کم می‌شود. هیدرولیک بودن این سیستم باعث می‌شود که مصرف برق در این روش کاهش پیدا کند. البته فراموش نکنید که این نوع خاص از آسانسور نیز به شکل‌هایی نظیر طناب‌دار، معمولی و بدون چاه تقسیم‌بندی می‌شود. با توجه به ویژگی‌های خاصی که در این نوع از آسانسور وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم که از این نوع از آسانسورها برای ساختمان خود بهره ببرید.

نقش آسانسورهای خودرو بر در پارکینگ‌ها

یکی دیگر از کاربردهای آسانسور که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده آن در پارکینگ‌های خودرو است. احتمالا شما هم پارکینگ‌های چند طبقه را دیده‌اید. در بسیاری از این پارکینگ‌ها از آسانسور خودروبر استفاده شده است. همان‌طور که می‌دانید وزن هر خودرو به چند تن می‌رسد. به همین جهت قدرت این آسانسور ده‌ها برابر آسانسور نفربر خواهد بود. ابعاد این نوع از آسانسور نیز باید به گونه‌ای طراحی شود که یک خودرو سواری به آسانی در آن قرار بگیرد. معمولا با توجه به نوع این آسانسور، توان حمل آن بین ۲ تا ۷ تن خواهد بود که حتما باید به این نکته دقت ویژه‌ای داشت. سیستم موتور این نوع از آسانسور نیز با سایر موارد فرق دارد و توان آن افزایش داده شده است. همچنین این سیستم برای کار کردن به برق سه فاز نیاز دارد که این مورد نیز باید برای آن فراهم گردد.

آریاک سفر

معرفی آسانسور صنعتی ضد انفجار

یکی دیگر از کاربردهای فوق‌العاده آسانسور این است که از آن در محیط‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود. کابین‌هایی که برای آسانسور صنعتی ساخته می‌شوند بسیار مقاوم و ضد انفجار هستند. در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ارتفاعات مختلفی قرار دارد که جابجایی باید به درستی صورت بگیرد. در همین راستا شاهد آن هستیم که کابین‌های ضد انفجار به صورت ویژه برای این محیط‌ها ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه میادین نفتی و گازی بسیار حادثه‌خیز هستند، حتما باید عوامل مختلفی را در این میان در نظر گرفت. برای اینکه ایمنی در چنین محیطی رعایت شود، بهتر است که از انواع آسانسور ضد انفجار استفاده کرد. با توجه به مزایای خاصی که در این نوع از آسانسور وجود دارد، می‌توان انواع آن را در محیط‌های صنعتی مشاهده کرد.

جنرال کابین تولید کننده کابین آسانسور

کارخانه صنعتی جنرال کابین ، تولیدکننده کابین آسانسور و محصولات تخصصی آسانسور از جمله کابین ، کارفریم ، کادر وزنه ، استراکچر اصلی ، شاستی موتور ، کارسلینگ ، براکت و دیگر تجهیزات وابسته آسانسور است و با ظرفیت تولیدی سالانه بیش از ۲۰۰۰ دستگاه ، در کلاس جهانی تولیدکنندگان این محصولات قرار گرفته است.

مدیران موسس مجموعه جنرال کابین که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در صنعت طراحی ، تولید و مونتاژ آسانسور شروع کرده اند ، با دانش و تجربه کافی از صنعت طراحی، ساخت و مونتاژ آسانسور ، تولید محصولی با رویکردی مهندسی و قابل رقابت با برندهای برتر جهانی را آغاز نموده اند.

انتهای پیام

مرتبط با : جنرال کابین
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز