مدارس بازگشایی شدند؛ دانش‌آموزان به مدارس بازمی‌گردند؟

سرتیتر پایگاه‌های خبری از دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر آغاز مجدد فعالیت مدارس به صورت محدود حکایت دارد اما سوال اینجاست که در واپسین روزهای سال تحصیلی، دانش‌آموزان به مدارس بازمی‌گردند؟

به گزارش کاماپرس، مدارس کشور که از آغاز اسفندماه سال گذشته به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا تعطیل شده بودند، با دستور ستاد مقابله با کرونا بار دیگر فعالیت خود را به صورت محدود از سر می‌گیرند.

دانش‌آموزان به مدارس بازمی‌گردند؟

با انتشار خبر بازگشایی محدود مدارس، بسیاری از والدین این خبر را به معنای بازگشت دانش‌آموزان به مدارس تلقی کرده بودند که این موضوع صحت ندارد. بازگشایی مدارس صرفا برای رفع اشکال و سوال از معلم انجام شده و حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست.

بازگشایی مدارس در حالی کلید می‌خورد که راه‌اندازی سامانه «شاد» برای تحصیل آنلاین دانش‌آموزان دردسرهای بسیاری را برای والدین به وجود آورده بود؛ چراکه بسیاری از آن‌ها به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و قیمت‌هایی که هوش از سر آدم می‎برند، توانایی تهیه تلفن همراه هوشمند و بسته‌های اینترنتی گران‌قیمت برای ورود به این سامانه و استفاده از امکانات آن را نداشتند و این موضوع موجب شرمندگی بسیاری از سرپرستان خانوار شده بود و اعتراض‌های بسیاری از کنش‌گران مدنی را برانگیخته بود.

آریاک سفر

با این حال، به عقیده بسیاری از کارشناسان آموزشی کشور، این دستور ستاد مقابله با کرونا کارایی چندانی نخواهد داشت، زیرا سال تحصیلی 88 – 89 عملا از دست رفته و فرصتی برای اصلاح کاستی‌های موجود وجود ندارد.

مدارس از کی باز می‌شوند؟

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردبیهشت) خبر داد و گفت: «حضور دانش‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.»

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز