مخالفت معنادار وزیر رئیسی با طرح صیانت

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما که در دولت ابراهیم رئیسی، سکان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را در دست گرفته، در یک هفته اخیر نسبت به طرح صیانت موضع‌گیری‌ها انجام داد که واکنش‌برانگیز شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ضرغامی پنج‌شنبه هفته قبل در توییتر نوشت: «همه به دنبال اینترنت پرسرعت و پهنای باند بیشتر هستند. مخالف نبود؟! لال از دنیا نری، صلوات فرس.» رسانه‌ها این توییت ضرغامی را دوپهلو برداشت کردند و نتوانستند به صورت قاطع او را موافق یا مخالف طرح بدانند. اما توییت جدید وزیر میراث فرهنگی، تا حدود زیادی موضع او را روشن کرد. ضرغامی ساعاتی پیش در توییتر نوشت: «کار مملکت بدون ‎پهنای باند و ‎اینترنت پرسرعت راه نمی افتد! تمامی اطلاع رسانی و برنامه های وزارت خانه ی ما از طریق صفحات شخصی خودم! و بازنشر آن در فضای مجازی صورت می گیرد . رسانه های رسمی در این ماموریت ملی نقشی برای خود قائل نیستند.»

آریاک سفر

مخالفت این عضو کابینه با طرح صیانت در حالی است که نمایندگان تندرو مجلس برای تصویب و اجرایی کردن این طرح به آب و آتش می‌زنند. تقی‌پور، رئیس کمیسون ویژه بررسی طرح صیانت که سابقه عضویت در کابینه محمود احمدی‌نژاد را دارد، درباره سرنوشت طرح پس از ابطال مصوبه کلیات طرح از سوی اداره قوانین مجلس، گفت: «این ایراد یک اشکال شکلی است و ماهیتی و محتوایی نیست. در حال مذاکره با هیات رئیسه مجلس و هیات رئیسه کمیسیون ویژه هستیم تا ایراد را رفع کنیم و دیگر برای تصویب کلیات طرح رأی‌گیری نداریم.»

طرح صاینت باید از اصل 85 خارج شود

تقی‌پور و سایر نمایندگان وابسته به جبهه پایداری در حالی برای تصویب طرح تلاش می‌کنند که برخی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس آنها را به تندروی متهم می‌کنند. علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز که از اصولگرایان مجلس است در صفحه شخصی‌اش در توئیتر، نوشت: «تندروهای مجلس نمی گذارند دیگر نمایندگان طرح صیانت را بررسی کنند. به نام ساماندهی دنبال محدودیت اینترنت هستند. از این اقدام یکباره مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه متعجب شدم. هیئت رئیسه باید به امضاها احترام بگذارد و دوباره رای گیری کند تا اگر شد، طرح از اصل هشتاد و پنج خارج شود. اگر هیئت رئیسه این کار را نکند، برخی نماینده ها از جمله خودم اعتراض خواهیم کرد و طرحی خواهیم نوشت که این طرح هوا شود. چون خواست مردم در این طرح مستتر نیست، ما آن را قبول نداریم.»
کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در هفته گذشته جلسه ای را در ایام بررسی بودجه در مجلس تشکیل داد و کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را به تصویب رساند. به دنبال آن معاونت قوانین به مصوبه این کمیسیون ایراد وارد کرد و هیات رئیسه مجلس نیز ایرادات مطرح شده از سوی معاونت قوانین مجلس را وارد دانست. حال حدود ۱۷۰ نماینده مجلس با امضای نامه ای خواستار بازگشت این طرح به صحن مجلس شده اند.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز