محبوب ترین رمز ارزها برای ایرانی ها

یکی از معیارهایی که می‌توان با آن بازار را تحلیل کرد، رفتار کاربران بازار رمزارزها و میزان اعتمادشان به این بازار است. تحقیقات پورتال مالی دلارگیک نشان می‌دهد که کدام رمزارزها طی سال 2023 بیشترین جست‍وجو را داشته‌اند.

به گزارش کاماپرس، براساس تحقیقات پورتال مالی دلارگیک که چشم‌اندازی حدودی بر روی بازیگران خرد بازار کرپتوکارنسی است نشان می‌دهد که به ترتیب بیت کوین، دوج کوین، شیبا، کاردانو، آوالانچ، لایت کوین، ریپل و سیف‌مون بیشترین جستجو را در میان رمزارزها داشته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

گفتنی است ارزش بازار رمز ارزها طی سال 2022 دچار 70 درصد افت شد اما گزارش Accenture نشانگر علاقه خرده‌فروشان به ارزهای دجیتال است که 28 درصد از پاسخ‌دهندگان این تحقیق دلیل علاقه خود را سرمایه‌گذاری در آینده اعلام کرده‌اند.

بررسی گوگل ترندز همچنین نشان می‌دهد که جستجو خرید ارز دیجیتال در سال 2022 کاهشی شد ولی با این حال 28 میلیون و 400 هزار جست‌وجو ماهانه برای خرید بیت کوین وجود داشته که همین امر علاقه بسیاری برای ورود به این بازار را نشان می‌دهد.

آریاک سفر

گزارش نوبیتکس در سال 2022 نیز نشان می‌دهد که ایرانیاین نیز به سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی همچون دوج کوین، تتر، بیت کوین، اتریوم، شیبا و کاردانو علاقه داشته‌اند. البته این گزارش مربوط به کل سبد سرمایه‌گذاران نیست زیرا برخی از کاربران پس از خریداری رمز ارز آن را به کیف پول شخصی منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

با آنکه رمزارز ترون محبوبیت زیادی در میان کاربران ندارد اما برخی کاربران مقدار کمی از این دارایی را در کیف‌پولشان دارند تا جایی که 11.7 درصد از کاربران حداقل مقداری ترون نگهداری می‌کنند. البته به جز ترون رمزارزهایی همچون تتر، دوج کوین، بیت کوین و ریپل رمزارزهایی هستند که در کیف پول تعداد بیشتر کاربران بازار یافت می‎شود.

براساس گزارش منتشر شده در دنیای اقتصاد، در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس نیز معاملات صورت گرفته بر روی رمزارزهای محبوب مذکور بوده است. شیبا بیشترین معامله را در میان کاربران داشته و تتر همچنین دوج کوین در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاملات در سال 2022 نسبت به سال گذشته با 56 درصد کاهش مواجه شد به طوری که روزانه 185 هزار سفارش به معامله منجر شده است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق وب‌سایت صرافی امکان‌پذیر است. برای استفاده از این سایت می‌توان به‌راحتی، به‌صورت آنلاین و طی 1 تا 4 ساعت احراز هویت انجام داد. با پرداخت ریالی می‌توان از سایت صرافی بیت کوین و سایر ارزها را خریداری کرد. کارمزدهای معقول و ارائه به روز و لحظه‌ای قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها از دیگر مزایای این وب‌سایت است. هم‌اکنون قیمت بیت کوین در این سایت حدود 27 هزار و 600 دلار است.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز