۳۰ درصد سهام عدالت ؛ چگونه محاسبه کنیم؟

۳۰ درصد سهام عدالت

از روز گذشته معامله ۳۰ درصد از سهام عدالت کسانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود برگزیده بودند، مجاز شد. اما سوالی که مطرح است، این است که ۳۰ درصد سهام عدالت چقدر می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، از چند روز قبل، فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها آغاز و در جدیدترین اقدام، امکان معامله این سهام در بازار اوراق بهادار در ساعاتی خارج از ساعات معاملاتی بورس، امکان‌پذیر شد. با این حال، یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از دارندگان این سهام را به خود مشغول کرده، این است که نحوه محاسبه ۳۰ درصد سهام عدالت چگونه است؟

آمار سهامداران مستقیم

۳۰ درصد سهام عدالت در حالی برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند قابل معامله شده که براساس آخرین آمارها، ۲۵ درصد از سهامداران روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

راه‌های معامله سهام عدالت

این سهامداران برای معامله سهام خود رو راه پیش‌رو دارند، راه اول این که به بانکی شماره شبا خود را از آن بانک در سامانه ثبت کرده‌اند مراجعه کنند و فرم فروش ۳۰ درصد از سهامشان را پر کنند.

اگر سهامدارای نخواهد از این طریق اقدام کند ۳۰ درصد از سبد سهام عدالتش در پرتفوی بورسی‌اش قرار می‌گیرد.

آریاک سفر

به گفته سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت، افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا ۳۰ درصد انتخاب کرده و بفروشند.

نحوه محاسبه ۳۰ درصد سهام عدالت

هر یک از سهامداران مبلغی بین ۳۰۰ تا یک میلیون تومان سهام عدالت دارند که می‌توانند مبلغ دقیق آن را در سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir ببینید.

همچنین براساس آخرین محاسبه‌ سبد سهام عدالت در بورس، ارزش آن ۱۶ برابر شده است که متناسب با عملکرد بورس تغییر می‌کند.

بنابراین برای محاسبه ۳۰ درصد، در مرحله اول باید مبلغ سهام عدالت( در سامانه به صورت دقیق درج شده) در عدد ۱۶ ( میزان رشد سهام عدالت در بیش از ۱۰ سال گذشته است) ضرب شود.

در عملیات بعدی باید عدد به دست آمده از بالا، در عدد ۳۰ (میزان درصد آزاد شده سهام عدالت) ضرب شود.

در مرحله سوم عدد به درست آمده از ضرب بالا بر ۱۰۰ تقسیم می‌شود که معادل تومانی ۳۰ درصد از سهام را نشان می‌دهد.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز