مجتمع فولاد خوزستان رکورد تازه‌ای ثبت کرد

لست سکند

«شرکت فولاد خوزستان» در سال 1400 همچنان به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد. این مجموعه در اولین ماه امسال به رکورد 77 هزار و 365 تنی تولید آهن اسفنجی در مدول 2 دست پیدا کرد. فولاد خوزستان چهار سال پیش هم با رقم 76 هزار و 399 تنی همین محصول، رکورد شکنی کرده بود.

امین کربلایی، مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان، در نشست 25 فروردین ماه سال جاری به تولید 5/13 میلیون تنی این مجموعه در چشم انداز افق 1404 اشاره کرد و گفت: ایران باید رتبه اول تولید کننده فولاد در منطقه باشد. استراتژی کلی برای برنامه 1404 تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور است. بنابراین اگر ما بتوانیم به تولید 5/13 میلیون تن دست پیدا کنیم، سهم 25 درصدی تولید کشور را به نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده‌ایم. کربلایی بیان کرد: بایستی توجه نمود که اولین قدم در شرکت فولاد خوزستان تثبیت تولید پایدار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سه بخش بالا دستی، پایین دستی و کنار دستی- صنایع وابسته- است. بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت پذیری و تنوع در تولید محصولات از دیگر برنامه‌هایی است که نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

مدیر عامل فولاد خوزستان همچنین در این نشست بیان کرد: مهم‌ترین برنامه سال جاری، اتصال کارخانه فولاد اکسین به شرکت فولاد خوزستان است.

دیگر افتخارات و اقدامات شرکت فولاد خوزستان

راز آسمان پایتخت

مجموعه فولاد خوزستان در سال جاری موفق به بومی سازی و ساخت اسلاید گیت نوع سی اس 80 شد. طبق اطلاعات در دسترس، این اسلاید از تجهیزات مهم در تولید فولاد است. محصول مذکور در زیر پاتیل مذاب نصب شده و وظیفه قطع و وصل جریان مذاب و کنترل میزان خروجی از پاتیل را دارد. این پروژه از اوایل دی ماه سال 1399 شروع و در اولین ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

شرکت فولاد خوزستان در سال 1368 به عنوان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیا مستقیم و کوره قوس الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه متشکل از سه واحد اصلی تولید یعنی کارخانجات گندله سازی، کارخانجات احیا مستقیم و بخش فولاد سازی برای عرضه محصولات میانی و نهایی است. بیلت، اسلب و بلوم سه محصول نهایی شرکت فولاد خوزستان هستند. سهام این شرکت با نماد «فخوز» در بازار اول بورس عرضه می‌شود. شرکت‌های گروه توسعه اقتصادی پایندگان- سهامی خاص- و سرمایه گذاری آتیه صبا- سهامی خاص- به عنوان سهامداران عمده فولاد خوزستان اعلام شدند.

مرتبط با : فولاد خوزستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز