مجازات زندان برای سیگنال فروشان بورس

حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده ، در انتظارسیگنال فروشان بازار بورس است.

به گزارش کاماپرس، در شرایطی که هرروز شاهد افزایش تعداد کانال ها و گروه های مجازی در زمینه سیگنال فروشی در بازار سرمایه هستیم، براساس قانون بازار اوراق بهادار، سیگنال‌فروشی جرم تلقی می‌شود و مجرم به حداکثر 5 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم می شود.
با رشد شاخص در بازار سرمایه در ماه های اخیر و استقبال چشمگیر مردم برای سرمایه گذاری در بورس، بحث سیگنال فروشی در بازار سرمایه پررنگ شد و در حال حاضر به گفته عضو هیات مدیره بورس تهران حدود ۳ هزار کانال و گروه در فضای مجازی به اسم سیگنال فروشی بازار سرمایه تشکیل شده است.
در سایت های مجازی که به قصد سیگنال فروشی در بازار سرمایه تشکیل شده اند، سیگنال های خرید و فروش سهام به صورت لحظه ای به سرمایه گذاران اعلام می شود، و درباره این که کدام سهم را در چه بازه ی زمانی خریداری کنند و در چه بازه ی زمانی به فروش برسانند، اطلاعاتی مطرح می شود.
بسیاری از این سایت ها نامعتبر بوده و بدون مجوز رسمی از سازمان بورس کشور در حال فعالیت هستند، این سایت ها یا گروه های مجازی با تبلیغات جذاب و گاه با تبلیغات عجیب‌وغریب جیب سهامداران مبتدی را خالی می‌کنند.

سیگنال فروشی، تجارتی پرسود

درحالی که طی ماه های اخیر سیگنال‌فروشی، به تجارتی پرسود تبدیل شده است، روزگاری تنها در حد ارائه اطلاعات باتجربه‌ها و قدیمی‌های بازار به تازه‌کاران؛ آن هم برای رضای خدای بود.
چندی پیش، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اینکه چه کسانی مجاز به ارائه خدمات مشاوره در بورس هستند، اعلام کرد: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، مشاوران سرمایه‌گذاری یا سبدگردان حتما باید از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز بگیرند و تنها کسانی می‌توانند به ارائه خدمات تخصصی بپردازند که مجوز لازم را اخذ کرده و صلاحیت علمی و مالی آنها در سازمان بورس احراز شده باشد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز