مبنا رایانش هوشمند؛ فعال در حوزه هوش مصنوعی

لست سکند

هوش مصنوعی یکی‌از موضوعات مهم و تعیین‌کننده در دنیای مدرن امروزی است. هوش مصنوعی نوعی فناوری است که در آن تلاش می‌شود توانایی مغز انسان در محیط رایانه شبیه‌سازی گردد و توانمندی انسان به ماشین منتقل گردد. به عبارتی دیگر، هدف این فناوری افزایش یادگیری، استدلال و درک محیطی توسط ماشین (رایانه) است. بشر امروز به‌طور روزانه با این نوع فناوری سروکار دارد.

همه افراد از این فناوری در بخش‌های زیادی از زندگی به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه استفاده می‌کنند.

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، دستیارهای صوتی گوگل، اپل و مایکروسافت، تبلیغات هوشمند گوگل، کاربرد اثر انگشت در بازکردن قفل گوشی و لپ‌تاپ، سیستم تشخیص چهره برای گوشی‌های هوشمند، تبلیغات هوشمند اپلیکیشن و تحلیل محتوایی شبکه‌های اجتماعی برخی مثال‌های مربوط به حوزه هوش مصنوعی است.

یکی از مجموعه‌های فعال این حوزه در داخل کشور، شرکت مبنا رایانش هوشمند است.

کاماپرس در آغاز نمایشگاه بین المللی اینوتکس امسال، با شرکت مبنا رایانش هوشمند گفت‌و‌گویی را ترتیب داده و اطلاعات بیشتری از این مجموعه را برای خوانندگان منتشر کرده‌است.

راز آسمان پایتخت

در مسیر تکامل از آغاز تاکنون

شرکت مبنا رایانش هوشمند از سال 1399 به همت گروهی از اعضای هیأت علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف کار خود را آغاز کرد. این مجموعه از سری شرکت‌های دانش‌بنیان عضو گروه مبنا است.

شرکت مبنا رایانش هوشمند با تکیه بر سه ضلع علمی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، فنی و بازار در مسیر تولید علم و ثروت و همچنین در راستای دانش قدم بر می‌دارد.

مجموعه مذکور با حضور در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس امسال قصد دارد که محصولات جدید خود را در جریان این رویداد معرفی کرده و به نمایش بگذارد. سامانه تاج (سامانه تشخیص اخبار جعلی)، سامانه نظرسنجی، کیف پول، سامانه جامع آموزش و سامانه سلامت محصولات جدید شرکت مبنا رایانش هوشمند بوده که در جریان این نمایشگاه از آن‌ها رونمایی می‌شود.

هدفمند و خوش بین به آینده

شرکت دانش‌بنیان مبنا رایانش هوشمند با هدف کلی ساخت شرکت فناور مبتنی‌ بر دانش روز دنیا، به‌خصوص در حوزه هوش مصنوعی و ارائه محصولاتی در جهت بهترکردن زندگی مردم و همچنین افزایش کیفیت آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گمان این مجموعه، انسان‌ها با افزایش دانش و توانایی شناختی‌شان امکان پیش‌رفتن به‌سمت یادگیری مفاهیم جدید را تا پایان عمر خود دارند. از طرفی با مسن‌ شدن جمعیت جهان، همواره نیاز مستمر به آموزش و ورزش وجود دارد.

بنابراین شرکت مبنا  رایانش هوشمند در آینده برای رفع نیاز مردم ایران بسیار کاربردی خواهد بود. در واقع این مجموعه همواره امکان خلق محصولات جدید در حوزه هوش مصنوعی را به اقتضای نیاز جامعه خواهد داشت.

مرتبط با : مبنا رایانش هوشمند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز