نمایشگاه شهرآفتاب به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود

نمایشگاه شهر آفتاب

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب تهران، در کنار عوارضی آزادراه تهران-قم و در مجاورت حرم سید روح‌الله خمینی، و در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد واقع شده‌است. مساحت کل نمایشگاه حدود ۱۳۸ هکتار است. این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران – قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.

به گزارش کاماپرس، کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران، کنفدراسیون (مجمع) صادرات ایران و شرکت بهره‌برداری نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران طی مراسمی تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تشکیل کمیته مشترک میان این سه بخش به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای هدفمند، تخصصی و شناسنامه‌دار به امضا رساندند. مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در این مراسم با اشاره به استراتژی‌های سه‌گانه شهرآفتاب گفت: انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به منظور کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی یکی از استراتژی‌های سه‌گانه است. محمدرئوف قادری با بیان اینکه تبدیل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب به شهرنمایشگاهی و مرکز همایش‌های بین‌المللی از دیگر استراتژی‌های مورد پیگیری است، افزود: به منظور ایجاد مکانی مناسب برای فعالیت‌های نمایشگاهی و برگزاری همایش‌ها و سمینارها و همچنین ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، ورزشی، اقامتی، گردشگری، تجاری، بازرگانی و خدماتی به منظور رونق‌بخشی فعالیت‌های نمایشگاهی تبدیل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب به شهر نمایشگاهی آغاز برنامه‌های مهم و استراتژیک شهر آفتاب است.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی با بیان اینکه بررسی و مطالعه تاسیس منطقه آزاد تجاری یا ویژه اقتصادی در مورد نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب صورت گرفته است، ادامه داد: با هدف رشد و شکوفایی باقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری، حذف بوروکراسی‌های اداری، ایجاد فرصت‌های اشتغال و رونق‌بخشی بیشتر به تعاملات تجاری، بازرگانی، صنعتی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی و تسهیل ورود فعالان عرصه اقتصادی و نمایشگاهی بین‌المللی و حذف تشریفات زائد گمرکی و صدور ویزا به منظور ورود آسان کالا، افراد و خدمات به سایت نمایشگاه، ایجاد منطقه آزاد تجاری با حمایت دولت و کمیسیون تخصصی و زیربنایی دولت در دستور کار قرار گرفته است و مطالعه فاز نخست آن با همکاری شورای مناطق آزاد کشور و یکی از دانشگاه‌های معتبر به اتمام رسیده است. قادری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تهران نداشتن پایانه صادراتی است، افزود: شهر آفتاب با ۴۰۰ هکتار زمین که تنها ۱۳۸ هکتار آن برای برگزاری نمایشگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد توانایی برپایی پایانه صادراتی و استقرار سازمان‌ها و نهادهای قانونی در آن را دارد که این موضوع نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : نمایشگاه شهر آفتاب
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز