مالیات خانه های خالی ؛ اختلاف نظر بین دولتی ها بالا گرفت

در حالیکه طرح مالیات از خانه های خالی وارد فاز اجرایی شده است، اما خبرها از اختلاف نظر بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی حکایت می کند.

به گزارش کاماپرس، وزارت راه و شهر سازی ماه گذشته ۱۰۹ هزار واحد خالی در سطح کشور را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرد، اما بعد از چند هفته این سازمان اعلام کرد ابهاماتی در این لیست وجود دارد تا اختلاف نظرها شروع شود. سازمان امور مالیاتی کشور معتقد است از این لیست ۱۰۹ هزار خانه خالی فقط ۲۵۷۴ مورد قطعی است و بقیه مشکوک است یا مالکان آن وضعیت را روشن نکرده اند. همین ابهامات باعث شد شایعاتی درباره ناکارآمد بودن این طرح مطرح شود و اینکه این برنامه دولت در آینده نزدیک محقق نمی‌شود .
اما محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان درباره گفته‌های سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه فقط 2 درصد خانه‌های اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی خالی بوده می گوید:« تمام لیست اول یعنی 109 هزار واحد به طور قطع خالی از سکنه هستند و باید دید که سیستم امور مالیاتی با چه روشی تشخیص داده که فقط 2 درصد خالی از سکنه بوده و باید دید سازمان امور مالیاتی این 2 درصد را از کجا آورده ‌است. وزارت راه‌ و شهرسازی تمام این اطلاعات را به صورت رسمی بر روی کارتابل بارگذاری کرده است و اگر مانعی وجود دارد یا اینکه هر کدام از این اطلاعات ایرادی دارد، سازمان امور مالیاتی در همان کارتابل با مکاتبه رسمی باید آن را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.»

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی مرحله اول شناسایی واحدهای خالی انجام شده و مراحل بعدی هم در حال انجام است، او در این باره به ایلنا گفت:« اطلاعات مرحله اول کاملا درست است و لیست‌های بعدی هم در اختیار سازمان مالیات قرار می‌گیرد. لیست دوم یا مرحله دوم در حال جمع بندی نهایی است و آمار در لیست‌ها را با حساسیت و وسواس مورد بررسی قرار می‌دهیم که اطلاعات نادرستی وارد کارتابل نشود.»
طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، ‌در برآوردهای اولیه اعلام شد که ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه هستند که از این تعداد ٢٣ هزار و ٨٠٠ واحد متعلق به نهادها و سازمان‌ها و مالکان حقوقی است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز