مالیات از خانه‌ و خودرو لوکس چه زمانی اجرا می شود؟

با اینکه درآمد مالیاتی از محل خانه و خودروهای لوکس در قانون بودجه امسال تصویب شده بود اما هنوز آیین نامه اجرایی آن تایید نشده است.

به گزارش کاماپرس، تکلیف مالیات از خانه و خودروهای لوکس هنوز روشن نشده و مشخص نیست دولت چه زمانی این قانون را اجرا می کند. البته این قانون در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم پیش بینی شده و قرار است از املاک لوکس مسکونی و تجاری که مجموع ارزش آنها بالای ۲۰ میلیارد تومان است مالیات گرفته شود. البته خودروهای سواری و وانت هم که ارزش آنها بیشتر از ۲ میلیارد است مشمول این مالیات سالانه می شوند.

بودجه سال ۱۴۰۰ و مالیات از خانه های لوکس

در جزء ۱ بند ت تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است:‌ در سال ۱۴۰۰ کلیه مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی املاک مسکونی و تجاری اعم از خانه، آپارتمان و زمین، با کاربری مسکونی و تجاری) که مجموع ارزش روز آنها دویست میلیارد ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و بیشتر است و خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی، که مجموع ارزش روز آنها بیست میلیارد ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و بیشتر باشد، مشمول مالیات بر دارایی سالانه است که به صورت پلکانی بر اساس ارزش اموال و املاک مذکور تا نیم درصد محاسبه و حداکثر تا بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

به گزارش فارس بعد از گذشت 8 ماه از سال آیین نامه اجرایی اخذ مالیات بر دارایی از املاک و خودرو در بودجه سال 99 هنوز به تصویب دولت نرسیده و نقش دکوری را در بودجه بازی می‌کند.

به تعبیر دیگر عملا تلاش برای گام برداشتن در جهت اصلاح ساختار مشاهده نمی‌شود و فقط در حکم بستن دهان منتقدان است. البته هنوز مشخص نیست تعیین قیمت کف 20 میلیارد تومانی برای اخذ مالیات بر دارایی املاک براساس کدام مبنا و گزارش کارشناسی تعیین شده است. در قانون بودجه 99 این رقم 10 میلیارد تومان بوده است.

عملکرد شش ماهه درامدهای مالیاتی منتشر شده موید صفر بودن درآمد از این محل است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز