مافیای سینما فقط به تعداد معدودی بازیگر اجازه کار می‌دهد!

فقیه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار ویدئویی در  شبکه های اجتماعی علت کم کار شدن خود در سینما را حاکم بودن مافیا در سینما دانست؛ مافیایی که بنا به گفته او به تعداد بسیار معدودی بازیگر روی خوش نشان می دهد.

به گزارش کاماپرس، مافیای حاکم بر سینمای ایران، بحث جدید و ناآشنایی نیست، در سال های گذشته پرونده آن بارها باز شده و همواره بی نتیجه رها شده است، پای درد و دل بازیگران که بشینید بسیاری از آنها از تقسیم نقش در مهمانی ها گلایه دارند و مافیا در سینمای ایران را عامل افت کیفیت فیلم های سینمایی می دانند.

بازیگران قدیمی که همچون گذشته تصویر آن ها برپرده نقره ای نمی درخشد معتقدند که این مافیا ریشه سینمای ایران را سست کرده و بازیگران مستعد بسیاری را هم بیکار کرده است و در این میان نهادهای مسوول سینمایی نسبت به این وضعیت بی تفاوت بوده و واکنش درخوری ندارند، فقیهه سلطانی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر هم در پاسخ به علت کم کاری اش در سال های اخیر از حاکمیت مافیا در سینمای ایران انتقاد می کند و می گوید: اگر منظور حضور پررنگ در آثار سینمایی است، سینمای ایران مافیاست و الان چندین سال است که فیلم های سینمایی مختص تعداد محدود و معدودی از بازیگران است که نقش ها بین آنها تقسیم می شود.

مسئولان علاقه ای به از بین بردن مافیا در سینما ندارند

آریاک سفر

سلطانی می افزاید: متاسفانه هیچ گونه نظارتی وجود ندارد و هیچ سازمان یا نهادی مسوول رسیدگی به این مساله نیست که چرا یک خانم یا آقای بازیگر طی یکسال ایفاگر 5 نقش است اما بازیگر دیگری در این مدت در هیچ نقشی بازی نمی کند.
او ادامه می دهد: بحث مافیا در سینما می تواند به راحتی از سوی سازمان سینمایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما مدیریت شود.
به گفته سلطانی، می توان این موضوع را مدیریت کرد و مشخص کرد که یک بازیگر چند نقش در سال به عهده داشته باشد تا بقیه بازیگران هم موفق به نقش آفرینی شوند اما به نظر می رسد که علاقه ای برای مدیریت و نظارت بر این موضوع وجود ندارد.
این بازیگر باسابقه کشورمان اظهار می کند: این سازمان ها و نهادها ترجیح می دهند که همین چند بازیگر فعال درسینما به بازی خود ادامه دهند و به این مساله رسیدگی نکنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “مافیای سینما فقط به تعداد معدودی بازیگر اجازه کار می‌دهد!

  1. فریبرز تذری گفته:

    چرخ بازیگر از این بازیچه بسیار دارد ؟نگاه کنید به برنامه دورهمی .خندوانه و اسپانسرهای این برنامه ها ؟همیشه پای یک اسپانسر درمیان است ؟ وقتی نقش اول یک فیلم شرط می کند که من بشرطی بازی می کنم که نقش طرف مقابل من را فلان خانم بازی کند ؟دیگر تکلیف این سینما معلوم است ؟سیاسیون و ستادهای انتخاباتی ما هم یاد گرفته اند که با این حیاط خلوت ها همیشه کنار بیایند ؟ چون هزینه های ستادهای انتخاباتی یا پشتوانه سرمایه اجتماعی این ها را همین خیاط خلوت رقم می زندد ؟مشکل ما فقط در سینما نیست ؟ در فوتبال در تجارت ؟ در صنایع ؟ در بانک داری ؟تاوقتی انتخابات با این سازوکار هست ؟ این نارسایی ها هم هست ؟البته چیزهای دیگری هم در مافیای سینما هست که در این اینجا جای ذکرش نیست ؟کافی است فقط یک سری اطلاعات از این ویلاهای خصوصی وهتل ها وپارتی های مشترک و غیزر ذالک داشته باشی ؟

  2. ساناز گفته:

    راست میگه بنده خدا،کجا از نعمت پول و پارتی بی بهره مونده تو کشور ما؟بازیگرا یا از اقوام و دوستان اهالی سینما هستند یا با پول وارد شدن,تمام نقش ها هم بین یک عهده خاص تقسیم شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز