ماشین خود را با کمک ردیاب ضد سرقت کنید

خودرو و موتورسیکلت از جمله جذاب‌ترین سوژه‌ها برای سارقان هستند. این چالش محدود به امروز و دیروز یا یک شهر و یک استان نیست. همیشه و در تمام مناطق خطر سرقت خودرو و موتورسیکلت وجود داشته و دارد.

در دو دهه  اخیر آمار سرقت روندی صعودی داشته و در این بین بیشترین تعداد سرقت نصیب خودرو‌های پراید و پژو ۴۰۵ شده است که از امنیت کافی برخوردار نیستند.

برای حفاظت از خودروها راه‌های زیادی وجود دارد. می‌توان از قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر، قفل کاپوت و… استفاده کرد. اما هیچکدام از این موارد به طور کامل از سرقت پیشگیری نمی‌کنند و با ایجاد راه‌های جدید و پیشرفته سرقت دیگر نمی‌توان بطور کامل از امنیت خودروها مطمین بود.

ردیاب یا جی پی اس خودرو راه‌حلی پیشرفته در پاسخ به این نگرانی صاحبان وسایل نقلیه است.

اگر احتمال سرقت خودرو یا موتورسیکلت شما وجود دارد، هوشمندانه‌ترین کار استفاده از یک ردیاب است تا در صورت سرقت به شما کمک کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید محل آن را پیدا کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

آریاک سفر

با نصب ردیاب خودرو نیازی به کنترل همیشگی ماشین نیست. می‌توانید با خیال راحت ماشین را پارک کنید و از راه دور مراقب آن باشید. درواقع نصب یک ردیاب خودروی شما را ضدسرقت می‌کند!

 

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب‌ها در ابتدا توسط ارتش آمریکا برای اهداف نظامی استفاده می‌شدند. ردیاب ماشین‌ دستگاهی کوچک است که در انواع وسایل نقلیه نصب می‌شود. این دستگاه به کمک جی پی اس موقعیت جغرافیایی خودرو را دریافت می‌کند و سپس آن را توسط سیم‌کارت تعبیه‌شده به گوشی یا لپ‌تاب کاربر ارسال می‌کند.

افراد زیادی از کاربرد ردیاب‌ها برای تامین امنیت وسایل نقلیه مطلع نیستند در حالیکه ردیاب‌ها جدیدترین و مطمین‌ترین نسل از محصولات حفاظتی هستند.

ردیاب‌ها برخلاف آنچه که به نظر می‌آید اصلا گران نیستند و در مواردی حتی اقتصادی‌تر از سایر روش‌ها هستند.

بطور مثال در دزدگیرها با وجود اینکه اعلان خطر و هشدار اتفاق می‌افتد اگر شما در اطراف خودرو نباشید تضمینی برای پیشگیری از سرقت وجود ندارد. در مقابل ردیاب‌ها علاوه بر قابلیت هشدار نسبت به حرکت، ضربه یا باز شدن در خودرو، پس از سرقت خودرو نیز شما را از جستجوی ‌طولانی برای یافتن آن بی‌نیاز می‌کند. به این نکته نیز باید توجه کرد که موارد زیادی از جستجوها با قاچاق ماشین، تغییر هویت و یا اوراق کردن آن در نهایت بی‌نتیجه می‌ماند. همین موضوع باعث می‌شود وجود ردیاب در یک خودرو بسیار ضروری‌ باشد.

ردیاب‌های خودرو به طور کلی دوگروه هستند. گروهی از ردیاب‌هابه برق خودرو متصل می‌شوند و به شکل دائمی با تغذیه از این برق کار می‌کنند. اماگروه دیگری به صورت شارژی کار می‌کنند و باید قبل از استفاده شارژ شوند. مدت زمان فعالیت ردیاب‌های شارژی متفاوت است و این مدت زمان بر قیمت نهایی ردیاب‌ها تاثیرگذار است

کار ردیاب‌ها تنها در جستجوی موقعیت ماشین خلاصه نمی‌شود بلکه این دستگاه‌های کوچک با تشخیص هر گونه خطر سریعا شما را از وجود آن مطلع می‌کنند.

ردیاب‌ها درصورتی که خودرو شروع به حرکت کند، سرعت خودروبه حد غیرمجاز برسد، آژیر خودرو به صدا در آید، ضربه‌ای به خودرو وارد شود یا قفل‌ درهای آن باز شود از طریق پیامک به شما هشدار می‌دهد. حتی اگر ردیاب ماشین توسط سارقین جدا شود یا شارژ باتری آن رو به اتمام باشد باز هم خبردار خواهید شد.

مزیت‌های ردیاب خودرو

انواع مختلف ردیاب‌ها قابلیت‌های گوناگونی دارند که امنیت وسیله شما را کاملا تامین می‌کند.

ردیاب‌ها قابلیت نصب در هر وسیله نقلیه سبک یا سنگینی را دارند. آنها را می‌توانید در هر قسمتی از خودرو که قابل اتصال به برق است نصب کنید. این محدودیت درباره ردیاب‌های شارژی وجود ندارد و قابل نصب در داخل یا خارج ماشین هستند. البته نصب ردیاب در داخل ماشین مثل سقف، داشبورد یا قسمت داخلی درب‌ها ممکن است باعث ضعف سیگنال شود.

میزان دقت ردیاب‌ها در تعیین موقعیت ماشین ۲ تا ۱۵ متر که تشخیص بسیار راحت خودرو را ممکن می‌کند. با قابلیت اتصال ردیاب‌ها به اینترنت اطلاعات به راحتی توسط پیامک یا اپلیکیشن‌های مخصوص قابل دریافت هستند.

علاوه بر موقعیت خودرو قابلیت کنترل روشن یا خاموش بودن، سرعت، دما و باز و بسته بودن درب‌های خودرو نیز در ردیاب‌های مختلف وجود دارد.

در بعضی از ردیاب‌ها شما می‌توانید با کنترل از راه دور ماشین را خاموش کنید.

ردیاب‌ها انداره‌ای در حد یک گوشی همراه دارند و با وجود سیستم آهنربایی جداکردن آن‌ها از وسیله نقلیه ممکن نخواهد بود. کوچک‌بودن ردیاب‌ها باعث می‌شود به خوبی مخفی شوند و احتمال کشف و جداسازی آن‌ها بسیار کم باشد.

برای برخی از ردیاب‌ها بدنه ضدآب طراحی شده است که سبب می‌شود در شرایط آب و هوایی سخت دوام بیاورند.  ردیاب‌های آهنربایی نظامی علاوه بر نصب محکم می‌توانند تا ۱ سال بدون شارژ مجدد کار کنند!

قابلیت شنود صدای داخل خودرو و درخواست کمک اضطراری توسط راننده از دیگر مزیت‌های ردیاب‌ها است.

انتخاب یک ردیاب مناسب

قیمت ردیاب‌ها به شرکت سازنده، نحوه اتصال، مدت زمان کار پس از شارژ، قابلیت شنود، قابلیت کنترل از راه دور، قدرت سیگنال، جنس و کیفیت بدنه و… مرتبط است.

احتمالا شما برای کاربری عمومی به تعدادی از قابلیت‌های ذکرشده نیازی نداشته باشید. برای انتخاب و خرید یک ردیاب مناسب می‌توانید با مشخص کردن خواسته‌هایتان به فروشگاه‌های جامع مراجعه کنید. پیشنهاد ما مراجعه به فروشگاه دوربین مارکت به آدرس https://doorbinmarket.com/  است. در این فروشگاه امکان مقایسه مدل‌های متنوع با قابلیت‌های گوناگون را دارید و در صورت نیاز می‌توانید از راهنمایی‌های مشاورین دوربین مارکت استفاده کنید.

مرتبط با : دوربین مارکت
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ماشین خود را با کمک ردیاب ضد سرقت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز