ماشین‌های خودگردان چه مزایایی برای مشتریان بانکی دارد؟

پول
لست سکند

امروزه نظام بانکی کشور به‌عنوان یکی از نظام‌های نوآور، ماشین‌های خودگردان پول نقد را برای انجام خدمات بانکی ارائه داده و مشتریان برای واریز وجوه نقد دیگر نیاز به مراجعه به شعب بانک‌ها ندارند.

به گزارش کاماپرس، شرکت توسن‌تکنو با درنظرگرفتن این موضوع و در راستای ارائه راهکارهای نوآورانه برای توسعه بانکداری دیجیتال در کشور، از سال‌های گذشته مطالعات علمی را در خصوص موضوع تحول شعب یا Branch Transformation به‌عنوان یکی از الزامات حرکت به سمت بانک دیجیتال آغاز کرد و در همین راستا و تا این لحظه راهکارهایی جامع را برای خارج‌کردن برخی سرویس‌های تحویلداری پردرخواست از شعبه عملیاتی کرده است.

در همین راستا، دکتر محمدمظاهری، مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های خود را در زمینه ایجاد تحول در شعب بانکی متمرکز کرده است، گفت: توسن‌تکنو در تبدیل خودپردازها به ماشین‌های خودگردان پیش‌قدم شده‌ و با درنظرگرفتن مواردی همچون کسب‌و‌کار، خدمات‌دهی و همچنین ارائه راهکار، بیش از ۹۵درصد خودگردان‌های بانکی کشور توسط این شرکت راه‌اندازی شده است. به‌بیان دقیق‌تر با همکاری بانک‌های پیشرو، هم‌اکنون بیش از ۱۷۰۰ دستگاه خودگردان بانکی توسط این شرکت واگذار شده است و از این تعداد چیزی حدود ۱۵۰۰ ماشین خودگردان راه‌اندازی و عملیاتی شده و در حال ارائه سرویس به مشتریان شبکه بانکی کشور هستند.

به گفته مظاهری، بانک‌ها در این مسیر آزادی عمل دارند تا بتوانند شعب خود را طبق برنامه‌ریزی از پیش ‌تعیین‌‎شده و همچنین خدمات مورد نظر بانک، هوشمندانه تجهیز کنند. بنابراین آنها می‌توانند در بعضی اماکن که در آنجا احتیاجی به وجود شعبه نیست، با راه‌اندازی ماشین‌های سلف‌سرویس مثل خودگردان، خدمات ارزان‌تر و ساده‌تری ارائه دهند.

به گزارش دنبای اقتصاد، وی با اشاره به تولید پایانه‌های پرداخت و ماشین‌های بانکی در ایران ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به درنظرگرفتن شرایط تحریم که بر اساس آن بیشتر صنایع دچار چالش شده‌اند، توانسته‌ایم قسمت عمده نیاز کشور به این تجهیزات را تامین کرده و طبق گواهی وزارت صنعت، معدن و تجارت عمق تولید داخلی ۵۸ درصدی را برای ماشین خودگردان بانکی محقق کنیم. در حال حاضر نیز در انتظار ایجاد تعادلی در بازار هستیم تا بتوانیم تولید را با آرامش بیشتری ادامه دهیم.

راز آسمان پایتخت

مظاهری افزود: متاسفانه سیاست‌های دولت و بانک مرکزی با تولید داخلی و حمایت از تولیدکننده داخلی در تضاد است؛ به نحوی که ارز تخصیص ‌داده ‌شده به تولیدکننده‌ها تنها به‌صورت آزاد عرضه شده و تولیدکننده کم‌کم‌ چاره‌‌ای جز متوقف‌کردن فعالیت خود ندارد، اما با تمام این مشکلات و معضلات ذکر شده، در کنار شبکه بانکی کشور تلاش کرده‌ایم و موفق به تحقق عمق تولید داخلی ۵۸درصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت شده‌ایم.

مدیرعامل توسن‌تکنو در ادامه با اشاره به اینکه ماشین‌های بانکی ژاپن به‌عنوان مهد ماشین‌های بانکی خودگردان، ۱۰۰درصد خودگردان است، گفت: در این کشور و در تمام بانک‌ها، سیستم خودپرداز خودگردان فعال بوده و تمام امور بانکی توسط دستگاه‌های خودگردان‌ ارائه می‌شود. پس از ژاپن، کره‌جنوبی نیز حدود ۶۰ درصد ماشین‌های بانکی خود را به‌صورت خودگردان تجهیز کرده است. همچنین، چین نیز تمام برنامه‌ریزی خود را روی خودگردان‌کردن ماشین‌های بانکی این کشور قرار داده است. البته در این مسیر کشورهای غربی به نسبت کشورهای شرقی با تاخیر بیشتری به سمت خودگردان‌کردن ماشین‌های بانکی قدم برمی‌‌دارند.

وی در رابطه با تعداد خودپردازهای فعال در کشور گفت: در ایران حدود ۶۰ هزار خودپرداز وجود دارد که توسن‌تکنو برای کمک به بانک‌ها در مسیر تحول شعب و استفاده از فناوری‌های نوین برای تحقق شعب سلف‌سرویس، تلاش می‌کند تا با همراهی شبکه بانکی کشور، تعداد زیادی از خودپردازها را تبدیل به خودگردان‌ کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توسن‌ تکنو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز