ماس وال یا دیوار خزه ای چیست و چه مزایایی دارد؟

دیوارهای خزه‌ای یا ماس وال به همراه دیوارهای سبز زنده، جدیدترین نسل فضای سبز طبیعی است که برای زیبایی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قطعا تاثیرات مثبت زیادی بر روح و جسم ساکنان دارد. به عقیده متخصصان صنایع گیاهی، خلق آثار هنری در طراحی طبیعی می‌تواند روحی انتزاعی به فضا ببخشد و این نوع طراحی‌ها برای تکمیل تمام سبک‌های طراحی داخلی قابل استفاده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طراحی دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیوار خزه‌ای از خزه‌های حفظ‌ و تثبیت شده ایجاد می‌شود. بیشتر افراد در اکثر مواقع طرح‌هایی را درخواست می‌کنند که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد و دیوارهای خزه ای بهترین پیشنهاد است؛ زیرا به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند. خزه‌های مورد استفاده در ساخت ماس وال اکثرا شامل: خزه کاشن‌، خزه دیکسی ریندر، خزه توپی شیت، خزه باربولا، خزه سایپرس و خزه پالم هستند که در ادامه با جزئیات این کار بیشتر توضیح داده می‌شود؛

آیا ماس وال یا دیوارهای خزه ای زنده هستند؟

در واقع می‌توان گفت دیوارهای خزه ای هم زنده هستند و هم نیستند! خزه‌های طبیعی در شرایط گلخانه‌ای رشد می‌کنند و اگر در دیوار سبز از خزه طبیعی استفاده شود، دوام زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل برخی از مردم از دیوارهای خزه ای مصنوعی استفاده می‌کنند.

آریاک سفر

اما امروزه و با استفاده از خزه‌های تثبیت شده، دیگر نیازی به استفاده از خزه‌های مصنوعی نیست.خزه‌های تثبیت شده در گلخانه رشد می‌کنند و پس از رشد، خزه‌ها با یک فرآیند شیمیایی مومیایی می‌شود. این فرآیند به خزه کمک می‌کند تا شادابی و ظاهر خود را برای مدتی طولانی حفظ کند. در واقع طی این فرآیند، خزه به خوابی مصنوعی فرو برده می‌شود و خزه‌های طبیعی بدون خطر زرد شدن و از بین رفتن، در محیط باقی می‌مانند. خزه‌های تثبیت شده احتیاجی به مراقبت ندارد و کاملا بدون دردسر و گرفتاری هستند.

مزایای ماس وال چیست؟

دیوارهای خزه‌ای انتخابی سالم هستند و در پاکسازی هوا و کاهش سر و صدا موثرند؛ همچنین به عنوان یک عنصر طبیعی طراحی به زیبایی و بهبود فضا کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دیوارهای خزه‌ای می‌توانند منجر به بهبود بهره‌وری، کاهش سطح استرس ، تقویت درک و یادگیری و افزایش نرخ بهبودی از بیماری شوند.

همانطور که گفته شد دیوارهای خزه‌ای از خزه تثبیت شده درست شده‌اند و بنابراین به آبیاری، سمپاشی، هرس و سایر مراقبت‌ها نیازی ندارند؛ به عبارتی منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شوند. ماس وال‌ها به نور خورشید نیز نیازی ندارند و حتی ممکن است تابش نور زیاد و مستقیم خورشید به آن‌ها آسیب برساند؛ پس برای محیط‌های بسته بسیار مناسب هستند.

دیوارهای خزه‌ای نه تنها فضا را بهتر می‌کنند، بلکه به عطر هوای داخل خانه نیز جذابیت می‌بخشد و کیفیت هوای خانه را بسیار سالم‌تر می‌کنند! گیاهان زنده، درختان و خزه ها از CO2 استفاده می‌کنند که به گردش هوا در سراسر منطقه کمک می‌کند. دیوارهای خزه‌ای به حذف VOC های مضر (ترکیبات آلی فرار) از هوای محیط کمک می‌کنند و در عین حال اکسیژن تازه و خالص آزاد می‌کنند.

همچنین اگر کنترل صدای داخل خانه یا محیط کار نگران‌کننده است، می‌توان یک دیوار خزه ای را امتحان کرد. حواس‌پرتی از سر و صدا یکی از شکایات اصلی کارمندان در محل‌های کار با چیدمان باز است. دیوارهای خزه‌ای نقش بسیار موثری در کاهش سروصدای محیط دارند و درنهایت نیز منجر به بهبود کیفیت و راندمان کار در محیط کار می‌شوند.

طراحی و اجرای دیوار سبز خزه‌ای یا ماس وال با مجموعه ایده سبز

ایده سبز طراح و مجری فضای سبز خدمات متنوع و گسترده‌ای را در زمینه طراحی و اجرای دیوارهای خزه‌ای انجام داده است. افرادی که قصد اجرای دیوارهای خزه ای در خانه، اداره و… را دارند می‌توانند با مراجعه به وبسایت ایده سبز از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

این مجموعه با سابقه اجرای پروژه‌های موفق متعدد در زمینه اجرای انواع فضای سبز فعالیت می‌کند؛ از خدمات این مجموعه می‌توان به طراحی روف گاردن، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه‌سازی ساختمانی، طراحی فضای سبز شهری، انواع زمین بازی و ورزشی، باغچه زیر راه‌پله و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایده سبز
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز