ماسک به قیمت ورشکستگی تولیدکنندگان این محصول ارزان می‌شود

لست سکند

یک فعال اقتصادی از اشباع بازار ماسک به دلیل تصمیمات غلط دولت خبر داد و اظهار کرد: با روند فعلی قیمت ماسک کاهش خواهد یافت و نیمی از تولیدکنندگان ماسک ورشکسته می شوند.

به گزارش کاماپرس، حدود یک سال پیش آغاز شیوع کرونا در کشور بود و قیمت ماسک ناگهان چند برابر شد و این کالای بهداشتی برای مدتی کمیاب و حتی نایاب شد. ضرورت افزایش تولید ماسک در آن مقطع موجب راه اندازی کارخانه ها، کارگاه ها و خطوط  فراوان تولید ماسک شد و همین موضوع اکنون به پاشنه آشیل این کارخانه ها تبدیل شده است.

مهدی نبوی فعال صنعتی و تولیدکننده ماسک در این باره می گوید: تعداد فراوانی از تولیدکنندگان ماسک در حال حاضر با کمبود مشتری مواجه اند و انبارهای آنها مملو از ماسک است بدون آن که توان فروش محصولات خود را داشته باشند.

نبوی تصریح کرد: تولیدکنندگان فراوانی اکنون مجبور به فروش محصول خود زیر قیمت هستند تا بدهی هایشان بابت خرید مواد اولیه و ماشین آلات و خطوط تولید را پرداخت کنند و با این روند ماسک به قیمت ورشکستگی تولید کنندگان ارزان می شود.

50 درصد تولید کنندگان ماسک محکوم به ورشکستگی اند

راز آسمان پایتخت

وی با اشاره به سیاست نادرست دولت در افزایش تعداد تولیدکنندگان ماسک، افزود: دولت تقریبا به تمام متقاضیان پروانه راه اندازی خطوط تولید ماسک را اعطا کرده اما ظرفیت کنونی تولید دو برابر نیاز کشور است و 50 درصد تولیدکنندگان محکوم به ورشکستگی و جمع کردن خطوط تولید خود هستند.

نبوی با بیان این که با وجود کافی بودن تولید داخل ماسک های خارجی  و چینی نیز در بازار جولان می دهد ، تصریح کرد: واردات ماسک از مجاری رسمی و غیررسمی به صورت قاچاق به راحتی انجام می شود اما دولت مجوز صادرات محصول داخلی را نمی دهد تا تولیدکنندگان حداقل راهی برای صادرات محصولات دپو شده خود پیدا کنند.

این فعال صنعتی با بیان این که نظارت بر تولید ماسک نیز به هیچ وجه قابل قوبل نیست، افزود: محصولات غیر استاندارد و نامرغوب به راحتی کنار خیابان ها به فروش گذاشته می شود و مصرف کنندگان نیز صرفا به این که روی جعبه ماسک عنوان سه لایه نوشته شده باشد اقدام به خرید می کنند بدون آن که بدانند لایه های به کار رفته از چه جنسی است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز