اوج گیری تجارت تخمک در غیاب قانون

با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی در کشور و ازدیاد بیکاری بین زنان ۱۸ تا ۳۵ سال، اهدای تخمک در قبال دریافت مبالغ چندین میلیونی آن هم با واسطه و دلال، در حال تبدیل شدن به تجارت و شغل است. قبل‌تر این کار در قالب نوع دوستی و ایجاد حس مادری برای زنانی که دچار مشکل بودند، صورت می‌گرفت. ولی اکنون به دلیل اوضاع نابسامان مالی، زنان جوان این کار را برای دریافت پول انجام می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارس کاماپرس به نقل از ایسنا، سیمین کاظمی، جامعه شناس حوزه زنان معتقد است دلالی به حوزه اهدا تخمک هم ورود پیدا کرده و در این زمینه هیچ نوع قانون و مقرراتی وجود ندارد. حتی برخی مراکز ناباروری هم از نحوه فرآیند اهدای تخمک آگاهی دارند اما درباره آن سکوت کرده‌اند.

جالب این که اقدام ذکر شده از سوی برخی دلالان و سودجویان تحت عنوان «فرصت شغلی» یاد می‌شود و برای آن تبلیغ صورت می‌گیرد. به صورت کلی در خصوص فرآیند اهدای تخمک ضوابط قانونی وجود ندارد. در واقع قانون در مورد این موضوع سکوت کرده و این اقدام در حال تبدیل شدن به فرصت جدیدی برای دلالان است. به گفته کاظمی، اگرچه اهدای تخمک از نظر پزشکی بی‌خطر است، اما هر فرآیند غیرشفافی احتمالا پیامدهایی برای افراد درگیر آن خواهد داشت.

آریاک سفر

زیبایی در فرآیند دریافت تخمک هم ورود کرد!

مسائلی مثل زیبایی فرزند در حال حاضر به یک مسئله پررنگ تبدیل شده و به همین منظور افراد برای پرداخت پول و دریافت تخمک به مسئله زیبایی فرد تخمک دهنده هم توجه می‌کنند. به نظر این کارشناس مسائل اجتماعی تا زمانی که اهدای تخمک و رحم جایگزین به عنوان اهدای عضو از انسان زنده در نظر گرفته نشود مقابله با این امر ممکن نیست. مخصوصا که در حال حاضر از لحاظ مالی و فقر کشور در شرایط حساسی قرار دارد و نمی‌توان از افراد انتظار دگر دوستی درباره این کار یا هر اقدام دیگری را داشت.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز