لوازم خانگی خارجی امسال ارزان می‌شود

یک مقام مسئول در اتحادیه لوازم خانگی پیش بینی کرد در سال 1400 شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی خارجی باشیم و این امر را مشروط به کاهش قیمت ارز دانست.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت لوازم خانگی خارجی در سال های اخیر بازار لوازم خانگی داخلی را داغ کرد و تولیدکنندگان ایرانی هم توانستند در بازار کشور خودی نشان دهند و سهم بیشتری از بازار لوازم خانگی کشور را از آن خود کنند.

در سال آینده با توجه به احتمال احیای برجام و کاهش نرخ ارز، کاهش قیمت لوازم خانگی خارجی محتمل است و اگر قیمت این کالاها به صورت قابل توجهی شکسته شود بازار تازه رونق گرفته لوازم خانگی داخلی مورد تهدید لوازم خانگی خارجی قرار خواهد گرفت.

ضمن آن که طبق اظهارات مسئولان اتحادیه لوازم خانگی ، تولیدکنندگان داخلی در سال 1400 با افزایش هزینه های مواد اولیه و دستمزد مواجه اند و در نتیجه بر قیمت محصولات خود نیز خواهند افزود.

بازار راکد نیز یکی دیگر از دغدغه های تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی است به صورتی که حتی در شب عید ۱۴۰۰ هم تقاضایی برای خرید لوازم خانگی در بازار وجود نداشت و انبارهای تولیدکنندگان و مغازه های فروشندگان این کالاهای مملو از کالا است.

آریاک سفر

لوازم خانگی خارجی ارزان و ایرانی گران می شود!

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در تازه ترین اظهارات خود گفته است با افزایش قیمت نرخ دستمزد پیش‌بینی می‌شود احتمالا قیمت لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران تر شود. به گفته وی ، امسال هم قطعات لوازم خانگی با قیمت بیشتری به دست تولیدکنندگان می‌رسد و همین عوامل بر قیمت تمام شده کالاها اثرگذار است.

البته این مقام مسئول در اتحادیه لوازم خانگی این را هم گفته است که اگر در سال 1400 قیمت دلار کاهش یابد، پیش‌بینی می‌شود که قیمت لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از کالاهای ایرانی تمام شود.

مطالب مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز