لغو دارا دوم ، بورس و دارا یکم را منفی کرد

با لغو پذیره نویسی صندوق دارا دوم در شهریورماه، شاخص کل بورس با افت نمادهای پالایشی روبرو شد و دارا یکم نیز امروز با کاهش ارزش مواجه شد.

به گزارش کاماپرس؛ به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به etf از اوایل شهریورماه سال جاری، روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی سازی قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) عرضه شود اما با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور، هیات واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقی مانده بلوک سهام متعلق به دولت در سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران، و اصفهان را نیز مصوب کرد. پس از این تکذیبیه بود که شاخص کل بورس که امروز را با رشد آغاز کرده بود، شاهد افت نماد‌های پالایشی بود.

فولاد و خودرو فخور، نمادهای منفی ساز

شاخص کل بورس با افت ۱۳ هزار و ۴۳۷ واحدی به عدد ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحد، و شاخص کل هم وزن، با افت ۸ هزار و ۶۲۱ واحدی به عدد ۵۴۲ هزار و ۸۲۳ واحد رسید. ضمن اینکه نماد‌های «اخابر» و «حکشتی» از نماد‌های سبز پوش بازار بودند و نماد‌های «فولاد»، «خودرو فخور» نیز از نماد‌های منفی ساز شاخص بود.
در بازار فرابورس نیز، شاخص با افت ۳۵۷ واحدی به عدد ۲۱ هزار و ۱۷۸ واحد رسید و نماد‌های کگهر، مارون و ذوب، بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشت.

ارزش سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم

آریاک سفر

در معاملات دیروز، ارزش واحد‌های صندوق واسطه گری مالی یکم به حدود ۲۴ هزار تومان رسید، امروز گویا سهام این صندوق نیز تحت تاثیر لغو دارا دوم با کاهش حدود ۸ درصدی، به کانال ۲۲ هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “لغو دارا دوم ، بورس و دارا یکم را منفی کرد

  1. احمد گفته:

    خدا لعنتشون کنه بی حساب کتاب دارا یکم ارایه کردند گرون شد ما خریدیم بعد محدودیت گذاشتند پولمون خوابیده سربسر هم نمی توانیم بفروشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز