لغو بخشی از تحریم های ایران بدون انتقال وجه نقد

در حالی حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت مدعی شد فرصت رسیدن به توافق اتمی از دولت دوازدهم گرفته شده است گزارش ها از لغو بخشی از تحریم های ایران توسط  آمریکا حکایت دارد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آنچه در رسانه ها منعکس شده آمریکا گام جدیدی در لغو تحریم های مغایر با برجام برداشته است اما معافیت های صادر شده برای تحریم ایران شامل انتقال وجه نقد به ایران نیست.

ایران منابع ارزی قابل توجهی در کشورهای دیگر دارد که بی صبرانه در انتظار دسترسی به این منابع است با این حال اقدام آمریکا نمی تواند دسترسی آزادانه به این منابع را برای ایران فراهم کند.

بر اساس ابلاغیه ای که وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره ارسال کرده است، این معافیت تحریمی که توسط آنتونی بلینکن امضا شده است ” انتقال وجوه ایران در حسابهای محدود به صادرکنندگان در ژاپن و کره جنوبی را مجاز می داند” این معافیت اجازه می دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم های آمریکا مسدود شده بود بدون نقض قانون آزاد شود.

معافیت برای دریافت کالاهای غیرتحریمی کره ای و ژاپنی

آریاک سفر

سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا گفت: “وزیر امور خارجه پیش از این معافیت مالی را امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوهی که در حسابهای محدود ایرانی در ژاپن و کره نگهداری می شود برای  بازپرداخت به شرکتهای ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریم شده را به ایران صادر می کنند ، استفاده شود.” “این معاملات بازپرداخت ممکن است گاهی وقت گیر باشد و وزیر امور خارجه معافیت ها را برای 90 روز دیگر تمدید کرده.”

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که  “اجازه انتقال  وجوه (احتمالا اسکناس) به ایران را نمی دهد” ، و صرفا” بازپرداخت به شرکتهای ژاپنی و کره ای را که کالاها و خدمات غیر تحریم شده را قبل از تشدید تحریم های ایالات متحده توسط دولت قبلی صادر می کردند ، ایجاد می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز