آیا تهران دوباره نیمه تعطیل می شود؟

لست سکند

استاندار تهران از لغو بازگشایی‌ها در صورت افزایش ترددهای جاده‌ای خبر داد و گفت: در صورتی که ترددها افزایش پیدا کند و خطر انتشار ویروس کرونا دوچندان شود، محدودیت تردد را دوباره اعمال می‌کنیم.

به گزارش کاماپرس ، شروع دوباره فعالیت مشاغل کم‌خطر باعث افزایش جمعیت و ترافیک در خیابان‌ها شده که مانع اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

در این خصوص انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفتگو با فارس با اشاره به افزایش ترددها و خطر آن برای سلامت مردم ، اظهار کرد: این موضوع باعث افزایش ترافیک روزهای اخیر به میزان ۷۵ درصد روزهای مشابه سال گذشته رسیده و قطعا روی اوج‌گیری دوباره بیماری اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه مردم تا جای امکان باید در خانه بمانند و توصیه های وزارت بهداشت را رعایت کنند، ادامه داد: در خانه ماندن بهترین راهکار برای در امان ماندن از این ویروس است. در حال حاضر حجم بالای مسافران مانع از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در خصوص کسانی می‌شود که از وسایل حمل و نقل مثل اتوبوس و یا مترو استفاده می‌کنند و در صورتی که در این زمینه با مشکل روبرو شویم، محدودیت تردد را مجددا وضع خواهیم کرد.

کاهش آمار بستری جدید و افزایش مراجعات سرپایی کرونا

راز آسمان پایتخت

وی همچنین از کاهش آمار بستری جدید و افزایش مراجعات سرپایی و مدیریت درست این بیماری  خبر داد و گفت: اقدامات اثرگذار مسئولان در مبارزه با ویروس کرونا مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هم بوده است. ازاینرو مردم و همه مسئولان باید تلاش کنند، نتیجه این اقدامات طی این روزها بر باد نرود.

بندپی همچنین از توزیع  ۲۵۰ هزار بسته موادغذایی و بسته حفاظت فردی شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بین نیازمندان خبر داد و گفت:با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نباید غافل از نیازمندان در این روزهای کرونایی باشیم.

براساس اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا، اصناف به اصطلاح «غیر پرخطر» با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و البته دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت فعالیت خود را در شهرستان‌ها  از ۲۳ فروردین و در تهران از ۳۰ فروردین ماه شروع کرده‌اند. شروع این فعالیت‌ها باعث افزایش تردد مردم در خیابان‌ها شده است و در صورت تداوم باعث افزایش دوباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز