لزوم استفاده از کلاه ایمنی

ایمن یاب

کلاه ایمنی وسیله‌ای محافظتی است که برای جلوگیری از صدمه رسیدن به سر استفاده می‌شود. در برخی موارد این گونه کلاه جنبه حفاظتی ندارد و به صورت نمادین استفاده می‌شود. قدیمی‌ترین کلاه ایمنی توسط سربازان آشوری در ۹۰۰ سال پیش از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گزارش کاما پرس، این کلاه دارای عینک و کلاه برنزی ضخیمی بود تا از سر در مقابل ضربات شمشیر و تیر محافظت کند. هم‌اکنون نیز سربازان از این‌گونه کلاه‌ها استفاده می‌کنند که بیشتر از مواد سبک وزن پلاستیکی ساخته می‌شود. در موارد غیرنظامی نیز کلاه ایمنی برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در فرآیند اجرایی بسیاری از فعالیت های تولیدی و اجرایی و حتی فعالیتهای روزانه، امکان آسیب دیدگی سر وجود دارد. مرکز فرماندهی بدن انسان ، سر و سیستم عصبی است. برخورد شدید هر نوع جسم خارجی به نواحی سر و گردن، احتمال بروز آسیبهای جبران ناپذیر و حتی فوت را در پی دارد. پس باید از این نواحی به کمک لوازم ایمنی مخصوصی محافظت شود. وسیله ای که این وظیفه خطیر را به عهده دارد کلاه ایمنی نام دارد که بر حسب نوع فعالیت حرفه ای به شکلهای مختلفی طراحی می شود.

کلاه ایمنی موتور سواری یا اصطلاحا کلاه کاسکت، تمام نواحی سر و صورت و فک کاربر را تحت پوشش قرار می دهد تا در صورت بروز حادثه هیچ آسیبی به این نواحی نرسد. کلاه ایمنی آتش نشانی نیز مانند کلاه موتور سواری سر و صورت را کاملا می پوشاند و ضمنا از ناحیه صورت ضد حرارت نیز هست.در محیطهای صنعتی و ساختمانی نیز به نوبه خود ، تیپ خاصی از کلاه ایمنی استفاده می شود که فقط قسمت بالای سر را پوشش می هد تا از برخورد اجسام خارجی به قسمت فوقانی سر جلوگیری کند.

آریاک سفر

به گزارش ایسنا، زیرا در این مکانها ، اجسام عمدتا از بالا روی سر افراد سقوط می کنند. همانند سایر تجهیزات ایمنی که هرکدام انواع مختلفی برای کاربری های گوناگون دارند ، کلاه ایمنی صنعتی نیز در رنگهای گوناگونی نیز عرضه می شود که هریک معرف شغل یا سمت خاصی است که ذیلا معرفی می شوند…
رنگ سفید : مهندسین، مدیران و سرپرستان
رنگ قرمز : آتش نشان ها و نیروی امدادی
رنگ آبی : تکنسین های برق و سایر نیروهای فنی
رنگ سبز : مهندسین ایمنی و بهداشت حرفه ای
رنگ زرد : کارگران
رنگ نارنجی : کارگران ساختمانی
رنگ قهوه ای : نیروهای بخش جوشکاری
رنگ طوسی : بازدید کنندگان

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمن یاب
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز