لذت صدایی پرطنین با تلویزیون های سری نئو کیو ال ای دی (Neo QLED)

صدای پر طنین قابلیتی است که تماشای فیلم، سریال، مسابقه ورزشی و غیره را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد و اگر این قابلیت برای تلویزیون وجود نداشته باشد دستگاه ناقص خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، باریک شدن تلویزیون‌ها سبب شده تا کیفیت صدای آن با چالش مواجه شود و مصرف‌کننده‌ها برای تماشای تلویزیون ابزارهای جانبی و کمکی استفاده کنند. سامسونگ اما سعی داشته با سری Neo QLED این چالش را برطرف کند و صدایی فراگیر، چند بعدی و باکیفیت ارائه دهد. این نوع تلویزیون‌ها مدتی پس از رونمایی، گواهینامه Spatial sound optimization را از موسسه VDE دریافت کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

براساس گزارش سامسونگ در ادامه چهار فناوری این نوع تلویزیون‌ها بررسی خواهد شد؛

قابلیت OTS در تلویزیون‌های نسخه 2022 برای اولین بار ارائه شد که در تلویزیون‌های Neo QLED ارتقا یافته است. این قابلیت صدای سوژه را هماهنگ با حرکات پخش می‌کند و بدون نیاز به لوازم جانبی، صدایی فراگیر، سه بعدی و پویا پخش خواهد شد. البته مدل‌های  8 کا این نوع تلویزیون‌ها دو بلندگوی بیشتری دارند.

آریاک سفر

Q-Symphony دیگر قابلیت تلویزیون‌های Neo QLED است که امکانی فراهم کرده تا مصرف‌کننده بتواند خود را در فضای فیلم تصور کند. این قابلیت سبب می‌شود تا صدا به صورت چندبعدی و واقعی ارائه شود. این تکنولوژی با بهره‌وری حداکثری از سیستم‌های صوتی درون خانه و هماهنگ‌سازی صدا بین تمامی سیستم‌های فضایی یک دست را ایجاد می‌کند.

 

فضای محیط، نحوه قرارگیری و موقعیت تلویزیون بر تجربه استفاده از این محصول تاثیر دارد که تکنولوژی SpaceFit Sound شرایطی ایجاد کرده تا قابلیت‌های صدای صوتی تلویزیون شخصی‌سازی شود. این فناوری در طی روز تغییرات قرارگیری تلویزیون را تجزیه می‌کند و سپس تنظیمات صوتی موردنیاز را انجام می‌دهد تا صدا به واضح‌ترین حالت ممکن شنیده شود.

 

یکی دیگر از فناوری‌های تلویزیون Neo QLED تقویت‌کننده صدا یا Active Voice Amplifier است که نویزها و صداهای حاشیه را شناسایی می‌کند تا صدایی بلندتر از صدای تلویزیون نباشد. صدای تلویزیون در صورت نیاز به صورت خودکار، زیاد و باکیفیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز