لذت تماشای طبیعت و حیات وحش جذاب در تور کنیا

کنیا -کاماپرس

دشت‌های طلایی،صخره‌های مرجانی،زیستگاه‌های حیات وحش،دریاچه‌های جذاب و چمنزارهای کنیا، این کشور را به گزینه‌ای محبوب برای گردشگران سراسر جهان تبدیل کرده است. اگر به دنبال یک نوع تعطیلات فعال یا ماجراجویانه هستید، توصیه می‌شود تور کنیا را از دست ندهید.

به گزارش کاماپرس، کنیا کشوری در شرق آفریقا است که  بیست و نهمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می‌رود. پایتخت و بزرگترین شهر کنیا نایروبی است اما قدیمی ترین و دومین شهر بزرگ فعلی و همچنین اولین پایتخت آن، شهر ساحلی مومباسا است. شهر کیسومو کنیا نیز سومین بندر بزرگ و همچنین بندر داخلی دریاچه ویکتوریا است.

در ادامه مطلب جاذبه‌های دیدنی کنیا معرفی می‌شود؛

چرا باید از کنیا بازدید کنید؟

کنیا پارک‌های سافاری معروف جهان و گنجینه‌های عظیم ساحلی را در خود جای داده است. در اینجا می‌توانید در صخره‌های مرجانی غنی از ماهی غواصی کنید و در سواحل مرواریدی کنیا استراحت کنید و یا فرهنگ‌ها و غذاهای مومباسا و مالیندی را تجربه کنید و مناطق استوایی را کشف کنید. می‌توان گفت از نظر توپوگرافی، کنیا بسیار خیره کننده است.

بطور کلی کنیا دارای چهار نوع گردشگری است که شامل گردشگری ساحلی، اکوتوریسم، گردشگری فرهنگی و گردشگری ورزشی می‌شود که همگی بخشی از بخش گردشگری در کنیا هستند و در ادامه مطلب بررسی می‌شوند؛

آریاک سفر

گردشگری ساحلی کنیا

اگرچه کنیا همیشه به خاطر پارک‌های ملی و حیات وحش جذابش شهرت دارد، اما این کشور برخی از بهترین سواحل قاره آفریقا را نیز در خود جای داده است.اکثر بهترین سواحل کنیا در شمال و جنوب مومباسا و در جنوب شرقی این کشور واقع شده‌اند. ساحل شمال شرقی به جز جزیره عجیب و غریب لامو و چند مخفیگاه در اطراف مامبروی تقریباً خالی از سکنه است.

کنیا شگفت انگیزترین سواحل را دارد که گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند مانند ساحل دیانی، ساحل نیالی، ساحل واتامو، ساحل مامبروی، جزیره لامو، کیکامبالا، گازی و ساحل چاله. بطور کلی می‌توان گفت کنیا از شرایط جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است و از بهترین مقصدهای ترکیب‌شده از خورشید، دریا و شن و ماسه در جهان به شمار می‌رود.

کنیا-کاماپرس
اکوتوریسم کنیا

کنیا یک مقصد محبوب در آفریقا برای اکوتوریسم یا طبیعت گردی است. اکوتوریسم در کنیا توسط ابتکارات عمومی و خصوصی که حول حیات وحش غنی این کشور می‌چرخد، تقویت می‌شود. کنیا موقعیت خود را به عنوان یک مقصد زیست محیطی مدیون جانوران خود است که شامل گروهی از پستانداران معروف به پنج فیل بزرگ، کرگدن، گاومیش، شیر و پلنگ است. همچنین کنیا  تقریباً 11 درصد از گونه های پرندگان جهان را در خود جای داده است. این حیوانات را می‌توان در 54 پارک ملی و ذخیره گاه‌های این کشور و همچنین تعداد فزاینده‌ای از مزارع و پناهگاه‌های کنیا مشاهده کرد.

هفت زیستگاه کنیا شامل ساواناها، سواحل، جنگل ها، کوه‌های پوشیده از برف، بیابان‌ها، صخره‌های مرجانی و دلتای رودخانه‌ها نیز به جذب بیش از پانصد میلیون گردشگر برای انجام سافاری‌های کنیا در هر سال کمک می‌کند.

گردشگری فرهنگی کنیا

سافاری‌های فرهنگی در کنیا شما را به ملاقاتی شگفت انگیز با قبایل بومی کنیا می‌برد. بازدید از قبایل کنیا شما را در معرض باورهای سنتی، رقص‌ها، زندگی شبانی، جشنواره‌ها، مراسم ازدواج، غذاها و سبک زندگی مردم بومی قرار می‌دهد. هنگام بازدید از این قبایل، متوجه می‌شوید که کنیایی‌ها چقدر مهمان نوازهستند. فرهنگ کنیا آنقدر جالب است که بسیاری از بازدیدکنندگان پس از تعامل با مردم محلی، اقامت دائم در اینجا را انتخاب کرده‌اند.

علاوه بر بازدید از قبایل بومی که در نزدیکی پارک‌های ملی زندگی می‌کنند، فرصتی برای بازدید از مدارس و بازار مرکزی نیز وجود دارد تا از چگونگی امرار معاش مردم مطلع شوید.

غذا کنیا-کاماپرس

گردشگری ورزشی کنیا

هر طرفدار دو و میدانی به دیدن ورزشکاران کنیایی در حال گرفتن مدال‌های طلا، نقره و برنز در مسابقات دو و میدانی عادت دارد. کنیا علاوه بر اینکه یک کشور ورزشی بزرگ است، یک مقصد توریستی ورزشی خیره کننده نیز می‌باشد. بنابراین جای تعجب نیست که گردشگری ورزشی در کنیا در حال افزایش است.

مناظر کوهستانی و مرتفع کنیا دوندگان و دوچرخه سواران را از سراسر جهان جذب می‌کند. اما سرگرمی‌های ورزشی کنیا به همین جا ختم نمی‌شود، مجموعه‌ای از ورزش‌های دیگر کنیا مانند ورزش‌های آبی ،گلف و کوهنوردی نیز در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. محبوب‌ترین ورزش‌های گردشگری در کنیا شامل آموزش دو و میدانی در دره ریفت، دوچرخه سواری در اطراف کنیا، ورزش های آبی در واتامو، کوهنوردی در کنیا، گلف در کنیا و بسیاری دیگر می‌شود.کنیا همچنین میزبان سالانه Safari Sevens، یک رویداد برتر راگبی است.

کنیا-کاماپرس

تور جذاب کنیا را همراه با اسپیلت البرز تجربه کنید

علاقمندان به خرید و رزرو تور کنیا با بهترین کیفیت میتوانند به وبسایت اسپیلت البرز مراجعه نمایند.

حیات وحش و طبیعت آفریقا تخصص اسپیلت البرز می‌باشد. این مجموعه مفتخر است که تاکنون بیش از 32 بار تور کنیا را به صورت ترکیبی با کشورهای تانزانیا و اوگاندا و صعود قله کلیمانجارو در شرق آفریقا اجرا کرده است. اسپیلت البرز به دنبال آن است تا در تورها شرایطی را برای مشتریان خویش فراهم آورد که بتوانند به تجربه‌های جدید زیستی برسند و مرزهای توانایی روحی و جسمی خود را گسترش دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : اسپیلت البرز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز