لحظه تحویل سال نو 1402 کی هست؟ / چند روز تا پایان سال باقیمانده است؟

یکی از خاص‌ترین و مهم‌ترین روزهای سال برای ایرانیان، عید نوروز است. هر ساله با نزدیک شدن به آخر سال تکاپوی رسیدن به این روز بیشتر می‌شود و بسیاری افراد برای این عید روزشماری می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، لحظه تحویل سال 1402 برابر با ساعت 12 و 54 دقیقه و 28 ثانیه بامداد سه‌شنبه یکم فروردین خواهد بود که تا این روز مهم برای ایرانیان کمتر از سه ماه باقی‌مانده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در حال حاضر تقویم شمسی نشانگر دهم بهمن ماه 1401 است که با شمارشی ساده، تنها 49 روز تا لحظه تحویل سال باقی مانده و مشتاقان می‌توانند این عید را جشن بگیرند.

گفتنی است نوروز در زبان فارسی میانه، ریشه در زبان اوستایی دارد و در زمان‌های قدیم ناوا سردا نام داشت. هخامنشیان نیز نوروز را به نام نوسارد و نوسارجی می‌شناختند.

آریاک سفر

نوروز، اولین روز بهار است و به سبب آنکه طبعیت زندگی مجدد آغاز می‌کند، ایرانیان نیز سعی می‌کنند فصل پربارتری در زندگی خود رقم بزنند. روز سه‌شنبه اول فروردین ماه 1402 آغاز نوروز است و روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین نیز به سبب این عید، تعطیل رسمی را نشان می‌دهد.

عموما هر سالی را به یک حیوانی نسبت می‌دهند که با توجه به خصوصیات حیوان‌ها، طالع‌بینی افراد نشان داده می‌شود. نماد سال 1402 نیز خرگوش خواهد بود که به عقیده چینی‌ها خرگوش سمبل امید است.

گفتنی است که عید نوروز فقط مختص ایرانیان نیست و بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان همچون افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و غیره این عید را جشن می‌گیرند که البته برخی از کشورها شیوه خاص خود را برای برگزاری این عید دارند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “لحظه تحویل سال نو 1402 کی هست؟ / چند روز تا پایان سال باقیمانده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز