كاهش بهای ميلگرد صادراتی ايران با افت تقاضا در عراق

میلگرد صادراتی ایران

صادرات ميلگرد ايران عمدتا به دليل كاهش تقاضا در عراق مقصد اصلی ميلگرد کشورمان، افت داشته است. اين هفته پيشنهادات در بازه  قیمت ٦٣٠-٦٥٠ دلار به ازای هر تن قرار گرفتند.

به گزارش کاماپرس، تجار و معامله کنندگان محصولات فولادی و خصوصا میلگرد اظهار می کنند مذاكراتی هم با ساير كشورهای آسيايی و CIS در جريان است كه انتظار می‌رود به زودی به معامله و صادرات میلگرد به این کشورها ختم شود. بر اساس شنیده ها نرخ پيشنهادی يكی از كارخانه های فولادسازی برای صادرات به کشورهای جدید و مقاصد تازه صادراتی ٦٧٠ دلار/ تن FOB گزارش شده است.

در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۰۶ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش قیمت ۱۲.۵ دلاری یا ۲ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۷۳۰ دلار به ازای هر تن بود که کاهش قیمت ۲۴ دلاری یا ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۳.۱ درصدی را تجربه کرد و اسلب در قیمت ۷۳۰ تا ۷۷۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۰۰ تا ۶۱۲ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۲ تیر، کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آریاک سفر

در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی به دلیل کاهش تقاضای مشتریان عمده شمش فولادی ایران در آسیا و خاورمیانه، قیمت بیلت صادراتی ایران کاهش یافت. به دلیل افت قیمت‌ها، برخی فولادسازان ایرانی مزایده‌های خود را متوقف کرده‌اند و مترصد این هستند که در قیمت‌ها بالاتر محموله‌های خود را بفروشند. فولادسازان ایرانی قیمت‌های ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلاری را برای صادرات شمش هدف‌گذاری کرده‌اند.

در هفته گذشته در مجموع قیمت‌ شمش در مناطق مختلف نزولی بوده و قیمت فوب شمش صادراتی CIS به ۶۲۵ دلار به ازای هر تن رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز