قیمت k132 در زمان تحویل به مشتری 300 میلیون است؟

با توجه به افزایش هزینه های تولید تا زمان تحویل و همچنین تغییر قواعد قیمت‌گذاری خودروسازان، انتظار می رود که خودروی k132 در زمان تحویل به مشتری، قیمتی بیش از 300 میلیون تومان داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، درحالی که مدیرعامل ایران خودرو پیش از این قیمت کارخانه‌ای k123 را حدود 100 میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود، اما از شواهد ماجرا مشخص است که قیمت این محصول در زمان تحویل به مشتریانی که این محصول را پیش خرید کرده اند، بیش از 300 میلیون تومان باشد چون مبلغ پیش پرداخت محصول دستی آن 119 میلیون و 900 هزار تومان و نسخه اتوماتیک 149 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است و عموما مبلغ پیش پرداخت 50 تا 60 درصد قیمت نهایی خودرو محسوب می شود.
اما بدقولی ایران خودرو درباره قیمت محصول k123 درحالی است که یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بازدید از این کارخانه گفت: این سازمان برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، صدای خودروسازان و مردم است و عدم تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید خودرو، هم خودروساز و هم مصرف کنندگان را متضرر می کند و در این بین سود به جیب دلالان می رود.

ودیعه k132  در خوش بینانه ترین حالت 50 درصد از قیمت نهایی است

به گزارش برنا، در تازه ترین پیش فروش محصولات ایران خودرو که از 18 تا 22 تیر ماه انجام شد، این خودرو ساز مبلغ پیش‌پرداخت محصول جدید خود یعنی k132 را 119 میلیون 900 هزار تومان و نسخه اتوماتیک آن را 149 میلیون 900 هزار تومان در بازه زمانی تحویل 12 الی 24 ماهه اعلام کرده است و قیمت خودرو، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.
بنابراین به نظر می‌رسد، قیمت کارخانه‌ای این خودروی جدید در زمان تحویل به مشتریان بیش از 300 میلیون تومان باشد و اگر قرار باشد این خودرو هم مانند دیگر محصولات ایران خودرو به صورت قطره چکانی به بازار عرضه شود قیمت بازار آزاد آن به بیش از 400 میلیون تومان خواهد رسید.
در این راستا باید به این نکته توجه داشت که انتظار می‌رود، خودروسازها به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و مشکلات پیش رو از طریق سازمان حمایت یا شورای رقابت در ماه‌های آینده به‌خصوص فروردین و اردیبهشت 1400 مجدد درخواست افزایش قیمت دهند و از سویی به دلیل قواعد قیمت‌گذاری خودروسازان، احتمال آن زیاد است که ودیعه اعلام شده، 50 تا 60 درصد قیمت نهایی خودرو باشد.

آریاک سفر

در این باره بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “قیمت k132 در زمان تحویل به مشتری 300 میلیون است؟

  1. سیدجعفرکاظمی گفته:

    100میلیون تومان پیش بینی کرده بودند 300 میلیون تومان شد به به چه کارشناسان خبره ای داریم به به ! باوجوداین کارشناسان کشورآباد میشود.

  2. مهدی گفته:

    نه دوست عزیز کارشناس قیمت گذاری مقصر نیست وقتی در جامعه ما هر روز تورم هست چیزی که پیش بینی میکنی با چیزی که اتفاق میفته خیلی اختلاف داره

  3. امید گفته:

    این چه وضعی هس مملکت بی درو پیکر همین میشه ، نه واردات خودرو آزاد میکنند ،نه حقوق کارگر کارمند افزایش پیدامیکنه و هرروز قیمت خودرو سر به فلک میکشه
    وقتی حقوق یک کارگر ۲۵۰۰هس این خودرو ۳۰۰باشه انگار پول ده سال کاریش،مردم دارند زندگی میکنند یا برده گی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز