قیمت گوسفند زنده در آستانه عید قربان 1400 چقدر است؟

قیمت گوسفند زنده

مسئولان اتحادیه گوشت ، قیمت گوسفند زنده را در آستانه عید قربان هر کیلو 55 تا 60 هزار تومان اعلام می کنند با این حال مراکز فروش مجاز دام در تهران کم شمار هستند و به نظر می رسد قیمت گذاری در مراکز غیرمجاز به دلخواه دلالان است.

به گزارش کاماپرس، مشاهدات میدانی حکایت از آن دارد که تعداد مراکز فروش دام در میادین تره و بار و دیگر مراکزی که شهرداری برای این امر در نظر گرفته امسال بسیار کمتر از سال های گذشته است. کمبود این مراکز که قیمت ها در آنها مورد نظارت قرار می گیرد بازار مراکز غیرمجاز را که دلالان در آنها قیمت ها را به دلخواه خود تعیین می کنند، رونق داده است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره بازار دام عید قربان سالجاری، اظهار کرد: تقاضا در عید قربان سالجاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این کاهش را می‌توان به وضوح در بازار دید. به نظر می‌رسد کاهش تقاضا به دو دلیل قیمت بالا و افزایش شدت شیوع کرونا اتفاق افتاده است.

قربانگاه ها در سه منطقه تهران راه اندازی می شوند

ملکی از راه اندازی قربانگاه‌ها توسط سازمان میادین میوه و تره بار خبر داد و افزود: در ابتدا با توجه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بر این بود که بر خلاف سال‌های گذشته قربانگاه در سطح شهر ایجاد نشود، اما با در خواست مردم تصمیم به ایجاد آن‌ها گرفته شد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه این تصمیم دیر هنگام گرفته شده است، از امروز سازمان میادین دست به کار شده تا چند منطقه شهر قربانگاه ایجاد کند.

آریاک سفر

ملکی مناطقی احتمالی ایجاد قربانگاه که مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند را منطقه‌های ۵، ۷ و ۱۹ عنوان کرد. وی افزود: احتمال افزایش مناطق وجود دارد و مردم برای اطلاع از آن‌ها باید منتظر اعلام سازمان میادین میوه و تره بار باشند.

ملکی شرایط عرضه دام را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میزان عرضه دام در شرایط مناسبی قرار دارد و با توجه به شرایط تقاضا، عرضه از تقاضا پیشه خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره قیمت‌های عرضه دام نیز اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده از ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است، به عبارت دیگر قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان به طور متوسط ۵۸ هزار تومان است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز