قیمت‌گذاری خودرو توسط مجلسی‌ها تغییر می‌کند؟

قیمت گذاری خودرو مسئله‌ای مهم در رابطه با عرضه این محصول در بورس کالا است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اکو ایران، روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع درباره مسیر تعیین قیمت و قیمت گذاری خودرو در طرح مجلس توضیحاتی ارائه داد.

ایزدخواه در رابطه با قیمت پایه در بورس کالا گفت: پیشنهاد ما درباره قیمت در بورس کالا بر اساس شورای رقابت نخواهد بود. این شورا یک سال را مثلا سال 96 را مبنای قیمتی قرار می‌داد و سپس نسبت به تورم سال قیمت را به روز می‌کرد و تغییری در قیمت خودرو ایجاد می‌شد که این شیوه را خودروساز تایید نمی‌کرد زیرا قیمت‌ها رشد تصاعدی داشتند و نرخ ثابت جوابگو نبود.

آریاک سفر

چگونگی تعیین قیمت خودرو در سازمان حمایت

عضو کمیسیون صنایع درباره قیمت گذاری خودرو اعلام کرد: شیوه قیمت‌گذاری ما قیمت تمام شده خواهد بود که هیئت تعیین و تثبیبت قیمت‌ها که در سازمان حمایت حضور دارند بر اساس شیوه‌ای خاص قیمت‌گذاری را انجام می‌دهند که در این شیوه قیمت حسابرسی شده مبنا قرار داده می‌شود و سود مصوب نیز بر آن افزوده خواهد شد که اگر خودرویی با این قیمت عرضه شود خودروساز حق خود را دریافت می‌کند.

روح‌الله ایزدخواه همچنین اظهار کرد: البته اگر قیمت پایه در بورس کالا افزایش پیدا کند این مابه‌التفاوت به علت شرایط نابسامان بازار خواهد بود که به خاطر کاهش عرضه نسبت به تقاضا صورت می‌گیرد. مابه‌التفاوت قیمت به خودروساز داده نمی‌شود زیرا خودروساز حق خود را با همان قیمت پایه گرفته است. این مابه‌التفاوت قیمت در اموری همچون توسعه ناوگان عمومی، افزایش کیفیت خودروساز، خودروسازی صد در صدخصوصی و … هزینه خواهد شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز