بازنگری در قیمت خودرو بر اساس نرخ جدید دلار

لست سکند

جلسات بازنگری در قیمت خودرو در حالی با مشارکت وزارت صنعت، شواری رقابت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و انجمن های مرتبط خودرو برگزار می شود که در بازنگری قیمت‌خودرو نرخ های جدید دلار مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش کاماپرس، قیمت مصوب کنونی خودرو فاصله معناداری با قیمت خودرو در بازار آزاد دارد و این فاصله قیمت، موجب هجوم تقاضای غیرواقعی به پیش‌فروش‌ها و فروش های فوق العاده دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور – ایران خودرو و سایپا – شده است.

در این بین مصرف کنندگان و متقاضیان واقعی خودرو به خودروی صفر مورد نظر خود دست نمی یابند و بخشی از خودروهای این دو خودروساز با وجود تمام تمهیداتی که سازمان های متولی برای قطع دست دلالان از بازار خودرو اندیشیده اند ، سر از چرخه واسطه ها و دلالان در می آورد.

از سوی دیگر شرکت های خودروسازی نیز با فروش خودرو به قیمت غیرواقعی متحمل زیان های سنگین می شوند.

بنا به اعلام فارس،  در پی تصمیم وزارت صنعت برای بازنگری در قیمت گذاری خودروها، طی روزهای جاری جلسات مربوط به این موضوع با حضور مدیران شورای رقابت، سازمان حمایت و سازمان گسترش برگزار می شود.

راز آسمان پایتخت

فرمول تعیین قیمت‌خودرو با قیمت تمام شده واقعی فاصله زیای دارد

در این راستا جلساتی با حضور شیوا رئیس شورای رقابت و مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت نیز برگزار شده است. در حال حاضر نرخ ارز مبنای قیمت‌گذاری‌خودرو، نرخ 9 هزار تومانی است که قرار است این موضوع مورد تجدیدنظر قرار گیرد و نرخ جدید مبنای قیمت گذاری قرار گیرد. البته در مقابل، خودروسازان نیز موظفند گزارش کاهش ارزبری محصولاتشان را به وزارت صنعت ارائه دهند و البته این کاهش ارزبری نیز باید کاملاً محسوس باشد.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها  گفت: این فرمول باید اصلاح شود زیرا بر مبنای قیمت‌ خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده‌خودرو فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و شورای رقابت کار تجدیدنظر در روش قیمت گذاری خودرو را تحت نظارت سازمان گسترش انجام می دهند.

در عین حال قرار است نرخ تورم خودروسازان نیز مورد تجدید نظر قرار گیرد. بر این مبنا، نرخ تورم بخشی خودرو مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. نرخ تورم اعمال شده برای تعیین قیمت خودروها در اردیبهشت امسال بر مبنای سال97 و 98 تعیین شده بود که حالا قرار است بر مبنای تورم 3 ماهه اول امسال به روزرسانی شود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بازنگری در قیمت خودرو بر اساس نرخ جدید دلار

  1. رهی گفته:

    بعدازسالها بی وسیله گی و پیاده گز کردن یک تیبا نوشتیم همین جوریشم با افزایش قیمت 10تومنی کسری داشتیم دوباره میخواهیدقیمتو تغییر بدید تا برج8 که تحویل ماشین هست فکرکنم بایدقید ماشین و بزنیم… خدایا یا مرگ یا نجات……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز