قیمت گاز مورد نیاز صنایع فولادی در سال 1402 افزایش پیدا می کند؟

لست سکند

رشد قیمت منابع انرژی به خصوص گاز در سال 1402 نگرانی‌هایی را برای فعالان صنعت فولاد به وجود آورده است. این رشد قیمتی روی قیمت تمام شده انواع محصولات فولادی به خصوص تولیداتی مثل سیم خاردار ، توری حصاری و … تاثیر خواهد گذاشت و مشکلات این حوزه را چند برابر خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش ضریب قیمت گاز صنایع فولادی دل نگرانی‌های صاحبان این کسب و کار را بیش از پیش افزایش داده است. براساس لایحه بودجه سال آینده که به مجلس ارائه شده، ضریب قیمت گاز صنایع فولادی بالغ بر 40 درصد افزایش خواهد داشت. اما اخیر خبرهایی مبنی بر مخالفت مجلس با این میزان افزایش قیمت مطرح شده است. هفته گذشته رئیس انجمن فولاد با نائب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه‌ای داشتند که پیرامون موضوع لحاظ عدم افزایش قیمت گاز صنایع فولادی در بودجه 1402 بود.

طی این جلسه، سیدرسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مخالفت خود را با رشد قیمت گاز مورد نیاز صنایع فولادی اعلام کرد. سلطانی در این جلسه اعلام کرد که در سال جاری بیشتر واحدهای تولیدی فولاد یا تعطیل بوده یا با کاهش تولید مواجه شدند. به گفته سلطانی، در سال جاری برخلاف قانون بودجه که نرخ گاز 10 درصدی برای صنایع در نظر گرفته شده بود، برای واحدهای ذوب فولاد حدود 30 درصد اعمال شد. با توجه به سخنان مطرح شده توسط دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، نائب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن اطمینان دادند که پیگیر عدم تغییر ضریب 10 درصدی قیمت گاز در واحدهای ذوب و نورد در لایحه بودجه سال 1402 باشند.

رفع موانع و اصلاح قوانین جهت سرمایه گذاری بزرگ معدنی و فولادی در صنعت گاز از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تا در لایحه بودجه 1402 به این موضوع نیز اشاره شود.

راز آسمان پایتخت

درباره سیم خاردار و ویژگی‌های این محصول بیشتر بدانید

قاعدتا هر قانونی که برای صنایع فولادی تصویب می‌شود در قیمت تولیدی انواع محصولات فولادی موثر خواهد بود. یکی از محصولات تولید شده با فولاد، سیم خاردار است. سیم خاردار یکی از راه‌های ایجاد حصار و برقراری امنیت محسوب می‌شود. این محصولات از فولاد، ورق گالوانیزه و … تولید می‌شوند.

سیم خاردار با توجه به نوع کاربرد به انواع مختلف حلقوی و خطی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این انواع سیم خاردار، انواع مختلفی دارند. سیم خاردار به دلیل داشتن قیمت مناسب و کارایی مطلوب یکی از ابزار مهم حفاظت از محیط و مناطق مختلف است. این سری محصولات به آسانی و سرعت در مکان‌های مختلف قابل نصب هستند. ضمنا انواع سیم خاردار وزن چندانی ندارند و به راحتی به مکان‌های مختلف حمل و نقل می‌شوند. معمولا مقادیر زیادی از این قبیل محصولات با کامیون به نقاط مختلف کشور قابل حمل هستند. سیم خاردارها در مقابل رطوبت، شرایط جوی، خوردگی، ضربات مختلف و … مقاومت بالایی دارند و به آسانی از بین نمی‌روند، به همین دلیل در طولانی مدت قابل استفاده هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن تخفیف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز