قیمت کامیون به 4 میلیارد تومان رسید

لست سکند

با ارقامی که اکنون برای خرید یک دستگاه کامیون نو لازم است باید عطای نوسازی کامیون های فرسوده را به لقای آن بخشید و شاهد تردد کامیون هایی بود که باید سال ها پیش اوراق می شدند یا به موزه می رفتند.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت در بازار خودرو منحصر به بازار خودروهای سواری نیست اما تعداد فراوان متقاضیان خودروی سواری بر اخبار سایر بازارهای این بخش سایه انداخته و کمتر کسی می داند که قیمت کامیون اکنون به چه مبالغ نجومی و سرسام آوری رسیده است.

با این قیمت هایی که برای خرید کامیون نو لازم است، حمل بار بیش از پیش در کشور ما گران می شود و زنجیره ارزش با افزایش هزینه شدیدی مواجه می گردد که بار نهایی آن را باید مصرف کنندگان تحمل کنند.

روزنامه شرق در گزارشی به این موضوع پرداخته و در بخشی ازاین گزارش نوشته است؛ در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم که قیمت یک کامیون به مرز چهار میلیارد تومان رسیده است. توجه داشته باشد که صنعت خودرو یک صنعت لجستیک محسوب می‌شود، زیرا در ایران به‌دلیل اینکه خطوط ریلی گسترده‌ای نداریم، بار جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل بر دوش کامیون‌هاست و می‌توان چنین گفت جابه‌جایی انبوه کالاها به‌وسیله کامیون‌ها انجام می‌شوند. در این مدت تحریم‌ها و با توجه به اینکه همه شرکای چینی و اروپایی از کشور خارج شدند، کمبود کالا به یکی از مشکلات تولید کامیون تبدیل شده که همین کمبود کالاها باعث افزایش قیمت کامیون شده است.

راز آسمان پایتخت

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ یکی از عواملی که باعث شده طرحی مانند کلیدبه‌کلید برای نوسازی کامیون های فرسوده در شرایط تحریم به موفقیت دست پیدا نکند، عدم برنامه‌ریزی دقیق بانک مرکزی است.

بانک مرکزی در این زمینه می‌توانست به‌جای تخصیص ارز به کالاهای لاکچری، به تولید ملی کمک کند و به‌نوعی با تزریق ارز در حوزه کامیون، بخشی از مشکلات را برطرف کند. البته بانک مرکزی به‌دلیل تحریم‌ها با محدودیت‌هایی روبه‌روست ولی با این شرایط هم می‌بینیم ارز را به برخی از کالاهای لوکسی که برای شهروندان نیاز اساسی محسوب نمی‌شود، تخصیص می‌دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز