قیمت پژو 405 و سمند در بازار چند؟

نگاهی به قیمت ها در بازار خودروهای داخلی، نشان می دهد که پژو 405، 145 میلیون تومان و سمند سورن 190 میلیون تومان قیمتگذاری شده اند که نشان دهنده افزایش قیمت 500 هزار تومانی این دو خودرو است.

به گزارش کاماپرس، بررسی تحولات بازار خودرو حکایت از آن دارد که سیر قیمت ها همچنان صعودی است و همین روند روز افزون قیمت ها موجب شده که بازار از رونق بیافتد به این معنی که نه خریدار رغبتی به خرید خودرو داشته باشد و نه فروشنده تمایلی برای معامله نشان دهد.
بنا به گفته فعالان بازار خودرو این روزها در این بازار خودرو رکود سنگینی حاکم است و در حالی که تعداد معاملات هر بنگاه در طول هفته انگشت شمار است، محصولات پرتقاضایی مثل سمند و پژو با رشد ۵۰۰ هزار تومانی روبه رو شده اند.

نوسان اندک قیمت خودروهای داخلی در بازار راکد

به گزارش تسنیم، در حال حاضر سمند سورن  که از سمند معمولی باکیفیت تر است در بازار با قیمت 190 میلیون تومان معامله می شود.  به علاوه پژو 405 که همواره جزو خودروهای پرتقاضای بازار به شمار می رود با قیمت 145 میلیون تومان خرید و فروش می شود. در بازار پژو پارس tu5 با قیمت 211 میلیون تومان، پژو 206 تیپ2 با قیمت 165 میلیون تومان، پژو 206 تیپ55 با قیمت 203 میلیون تومان قیمتگذاری شده اند که افزایش اندکی در قیمت های آنها مشاهده می شود.
ضمنا پژو 206 وی 8 که جزو خودروهای دارای متقاضی از دو نوع خانوادگی و نسل جوان است با قیمت 195 میلیون تومان فروخته می شود. همچنین رانا با قیمت164 میلیون تومان، پژو 207 i دستی با قیمت 233 میلیون تومان و پژو 207 i اتوماتیک با قیمت 310 میلیون تومان به فروش می‌رسند.
بر اساس این گزارش دنا با قیمت 220 میلیون تومان، دنا پلاس با قیمت 264 میلیون تومان، پراید X111 با قیمت 94 میلیون تومان، تیبا 2 با قیمت 110 میلیون تومان، پژوپارس با قیمت 176 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرند.
درحالی که به طور کلی قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، افزایشی بوده اما روند رشد قیمت در محصولات مونتاژی بیش از داخلی هاست، به نحوی که سراتو 640 میلیون تومان، پژو 2008 با قیمت 750 میلیون تومان و هایما اس 7 با قیمت 590 میلیون تومان فروخته می شوند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “قیمت پژو 405 و سمند در بازار چند؟

  1. اشکان گفته:

    خدا لعنت تون بکنه کمرمو خورد کرد این قیمتا ارزو یه پراید باید ب دلمون بمونع لعنتیا خداریشتونو بکنه از روزمین

  2. رضا گفته:

    علی برکت الله….!!!؟؟تجربه نشان داده دولت هروقت خواست بازاروافزایش قیمت هاروکنترل ومدیریت کند،نتیجه برعکسی داده وبجای کنترل تورم و گرانی وثبات قیمتها،بلاتکلیفی خریداران وفروشندگان،وبی ثباتی بازاروافزایش قیمتهارادرپی داشته!!!نمونه بارز،کنترل قیمت خودروبود،که باارعاب وپلیس بازی ومحدویت های اعمال شده نه تنها قیمتهانزولی نشدبلکه قیمتهاروندافزایشی پیداکرد.مثلاقیمت پژوپارس درمحدوده ۱۵۰میلیون بودکه الان درتاریخ ۲۹خردادقیمت درحدود۱۸۰الی ۱۸۵میلیون هست.وامثالهم که اگر بخواهیم مجموعا درصدی برای افزایش قیمتها در نظربگیریم حدود۲۵درصدافزایش داشته،البته علت اصلی این گرانی افزایش قیمت محصولات خودروسازان بودکه به کمک شورای رقابت دقیقا درسال۹۹که پنج ماه ازآن نگذشته خودروسازان دوبار قیمتها را افزایش داده اند.وقتی که قیمت کارخانه ۲۵درصدالی ۳۵درصد افزایش داشته باشدطبیعی هست که تاثیراین افزایش دربازاردقیقاًدوبرابرخواهدبود..بااین روش وزارت صمت وشورای رقابت وفرمولی که جهت افزایش به خودروسازان داده اندکه به این بهانه قیمت کارخانه وبازارراازبین ببرندویاکمتربکنند،نه تنها قیمتهای درب کارخانه وبازاربهم نزدیک نمی شوندبلکه فاصله پیدامی کنند…علی برکت الله..

  3. h.l گفته:

    با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر ایران در صحنه جهانی و اتفاقات پیش رو تنها درامد دولت جهت رفع کسری بودجه، تامین از طریق سرمایه مردم میباشد نظیر بورس و پیش فروش نفت و سایر موارد . لذا خود دولت و به عبارتی حکومت پشت ای گرانیها ایستاده و انتظار کنترل و کاهش قیمت موردی عبث میباشد.

  4. اهی گفته:

    این واسه اون دسته از دوستانی میگم ک منتظرن تا قیمت درب کارخانه تا بازار ازاد کم بشه حالا ب هر بهانه ک مسئولین گفتن.قیمت کارخانه تا بنگاه باید قیمت زیادی باشه ک واسه سود جوها و واسطه ها محرک خوبی باشه در غیر اینصورت همه میرن از بنگاهها ماشین به روز و تحویل فوری میخرن دیگه خودروسازا نمیتونن ماشینارو هر جور و با هر قیمت ک میخوان بمردم بند…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز