سقوط قیمت پژو 206 تیپ 2 به کانال قیمتی پائین‌تر

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می دهد قیمت پژو 206 تیپ 2 و سمند طی هفته جاری کاهش یافته و قیمت این خودروهای پرتقاضا به یک کانال قیمتی پائین تر سقوط کرده است. پژو پارس نیز از کاهش قیمت بی نصیب نمانده گرچه با وجود افت 4 میلیونی قیمت در همان کانال قبلی قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، هنوز در مورد ادامه دار بودن روند کاهش قیمت خودرو یا معکوس شدن این روند نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد چرا که با وجود کاهش ملموس قیمت ها در بازار، رویدادهایی که بتواند کاهش قیمت را دنباله دار کند به وقوع نپیوسته است.

آنچه فعالان بازار خودرو مطرح می کنند این است که با توجه به آنچه طی هفته های اخیر در مذاکرات وین گذشته، خریداران برای خرید خودرو مردد شده و تصمیم خود را به روشن شدن تکلیف این مذاکرات موکول کرده اند.

بازار ارز نیز که همواره طی  3 سال و نیم اخیر با سیگنال های خود به بازار خودرو جهت داده است طی یک ماه اخیر روند نزولی داشته و علت مهم کاهش قیمت خودرو نیز تثبیت قیمت دلار در کانال 23 هزار تومان است. فراموش نکنیم که دلار در ماه پایانی سال 99 و سه هفته اول فروردین 1400 در کانال 25 هزار تومانی بود و کاهش حدود 2 هزار تومانی دلار قطعا برای بازار خودرو هم پیام کاهشی داشته است.

جزئیات کاهش قیمت خودروهای پرتقاضای بازار

آریاک سفر

روزنامه دنیای اقتصاد امروز قیمت برخی خودروهای پرتقاضای بازار را بر اساس گزارش های میدانی منعکس کرده که بر اساس آن، قیمت پژو 206 تیپ 2 (مدل 1400) – یکی از پرتقاضاترین خودروهای بازار – در این هفته، نسبت به هفته گذشته حدود 4 میلیون تومان کاهش پیدا کرده و به 196 میلیون تومان رسیده است. در واقع با این 4 میلیون کاهش قیمت پژو 206 تیپ 2 کانال 200 میلیونی را از دست داده و به کانال 190 میلیونی سقوط کرده است. قیمت پژو 206 تیپ دو صفر کیلومتر مدل 99 نیز در بازار اکنون  185 میلیون تومان است.

سمند هم با شرایط مشابه ای مواجه شده و با افت قیمت 4 میلیونی از کانال 190 میلیونی به کانال 180 میلیونی سقوط کرده است. سمند صفر مدل 1400 را اکنون می توان به قیمت 187 میلیون تومان در بازار خریداری کرد.

پژو پارس مدل 1400 نیز با ریزش 5 میلیون تومانی، قیمتی برابر با 225 تومان دارد. ضمنا تیبای معمولی(صندوق دار) نیز که3 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به قیمت 126 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز