قیمت پراید بعد از تحلیف بایدن چقدر سقوط می کند؟

لست سکند

کاهش نرخ دلار تاثیر زیادی در کاهش قیمت خودروهای پرطرفدار مثل پراید داشته است. با این حال فعالان بازار پیش بینی می کنند بعد از تحلیف جو بایدن در آمریکا، قیمت پراید دوباره سقوط می کند.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودرو به خصوص پراید بعد از افزایش قیمت دلار، قله های جدیدی فتح کرد. وقتی دلار از کانال ۳۰ هزار تومان عبور کرد، قیمت پراید ۱۱۱ در مهرماه گذشته به ۱۶۰ میلیون تومان هم رسید، اما ریزش دلار تاثیر زیادی روی قیمت این خودرو و بیشتر خودروهای پرطرفدار بازار داشت. کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش نرخ ارز تاثیر زیادی روی خودرو و سکه گذاشته است و این روند کاهشی بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تحلیف او در یکی دو روز آینده حتی بیشتر از قبل هم می شود.

رصد بازار نشان می دهد از آبان ماه گذشته تا امروز بازار خودرو روند کاهشی پیش گرفته است و قیمتها حدود ۳۲ درصد کمتر شده است. البته بعد از کاهش قیمت ارز در هفته گذشته ، گفته می شود قیمت خودرو در بازار ۱۰ درصد دیگر هم ریزش داشته است.

پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ در بازار چند؟

به گفته اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی تا پنج میلیون تومانی در قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا و ریزش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۱۰ میلیون تومانی در قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته نسبت به روز شنبه دیده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مثلا قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۲۳ میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۳۱ هم ۱۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. پراید وانت هم با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان به فروش می رسد.

تیبا صندوق دار، تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس نیز به ترتیب ۱۲۶ میلیون تومان، ۱۲۸ میلیون تومان و ۱۳۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. ساینا هم ۱۳۳ میلیون تومان قمیت دارد. کوییک دنده‌ای ۱۴۳ میلیون تومان و کوییک R هم ۱۴۸ میلیون تعیین قیمت شده‌اند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس سال در بازار چند؟

پژو ۲۰۶ تیپ۲ در حال حاضر با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان معامله می شود. تیپ۵ این خودرو هم ۲۴۷ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت سمند lx حدود ۱۷۵ میلیون تومان است .

پژو پارس سال هم با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می رسد. پژو ۴۰۵GLX دوگانه‌سوز ۱۸۲ میلیون تومان قیمت دارد. سمند سورن با قیمت ۲۲۹ میلیون تومان فروخته می شود. رانا و راناپلاس نیز به ترتیب ۱۹۸ و ۲۲۵ میلیون تومان قیمت دارند.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت پراید بعد از تحلیف بایدن چقدر سقوط می کند؟

  1. مسعود گفته:

    چرا زمانیکه دلار قرار میشه گران بشه ماشینا قبلا گرونتر شدن ولی وقتیکه دلار میاد پایین متاسفانه ماشینا ارزون نمیشن نهایتا راکد میشن این چه سیاستیه دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز