قیمت نفت خام آمریکا در انتظار رکورد تاریخی دیگر

کاهش قیمت نفت خام آمریکا به منفی 40 دلار در حالی جهان را در شوک فرو برد که تحلیلگران این صنعت از امکان رکوردشکنی دوباره این شاخص با قیمت منفی 100 دلار تا یک ماه دیگر خبر می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، پاول سنکی، مدیرعامل شرکت Mizuho Securities، روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشت: « قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه آینده به 100 دلار در هر بشکه کاهش می‌یابد.

قیمت نفت خام آمریکا به منفی 100 دلار خواهد رسید؟

سنکی در این یادداشت آورده است: «آیا ماه آینده قیمت نفت خام آمریکا به منفی 100 دلار خواهد رسید؟ به احتمال زیاد، بله.» وی ادامه می‌دهد: «ما به یک بحران بزرگ در مدیریت روزانه بازار رسیده‌ایم و همان‌طور که در مرحله اول منفی شدن قیمت پیش‌بینی کرده بودیم، ماهیت فیزیکی نفت، بدون وجود پالایشگاه، ماهیتی غیرقابل کنترل، آلوده کننده و بیهوده خواهد بود.»

روز دوشنبه، قیمت نفت خام آمریکا به دلیل نگرانی از کمبود محل ذخیره‌سازی، برای نخستین بار در تاریخ به منطقه منفی سقوط کرده و به 37 دلار در هر بشکه رسید.

همه‌گیر شدن ویروس کرونا میزان تقاضای جهانی را کاهش به حدی کاهش داده که با وجود کاهش تاریخی تولید توسط اوپک، قیمت‌ها همچنان کاهش می‌یابند.

آریاک سفر

روزهای بدتر در انتظار بازار نفت آمریکا

اگرچه قیمت نفت خام تحویل ماه ژوئن در روز چهارشنبه (دیروز) مجددا در محدوده قیمتی مثبت معامله می‌شود اما به گفته سانکی، بازار نفت آمریکا طی ماه‌های آینده روزهای بسیار بدتری را تجربه خواهد کرد.

وضعیت بازار نفت آمریکا به زبانی ساده

وی در تشریح این روزهای بازار، می‌گوید: «اگر در حیات خلوت خانه‌تان، یک بشکه نفت بد بو داشته باشید، آیا حاضر نیستید با پرداختن 100 دلار به دیگران از شر آن خلاص شوید و 300 دلار بابت هزینه نگهداری آن هزینه نکنید؟

او ادامه می‌دهد: «این دقیقا همان وضعیتی است که ما الان در آن قرار داریم. تولیدکنندگان جایی را ندارند که حجم تولیدی این روزهای نفت را با پردازش هفتگی و ماهانه خود به محصول تولید کنند. بنابراین، شما به کسانی نیاز خواهید داشت تا شما را از شر این حجم ظرفیت اضافی خلاص کنند.»

پیش‌بینی جدید سنکی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت Mizuho Securities در اواسط ماه مارس با انتشار گزارشی از منفی شدن قیمت نفت خبر داده بود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز