قیمت نفت بعد از سه ماه از مرز 40 دلار گذشت

لست سکند

جهان به تدریج در حال ترمیم تبعات اقتصادی شیوع ویروس کروناست. این خوشبینی تاثیرش را بر قیمت نفت هم گذاشته و امروز قیمت نفت به بالاترین رقم در 3 ماه گذشته رسید.

به گزارش کاماپرس؛ ا افزایش خوش‌بینی به اینکه تولیدکنندگان بزرگ نفت بر سر تداوم کاهش تولید توافق خواهند کرد و با امید به ریکاوری اقتصاد جهان و بالا رفتن تقاضا ، قیمت نفت خام جهش کرد و نفت برنت بعد از مدت‌ها به بالای ۴۰ دلار رسید.

بر اساس گزارش  رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت که روز سه شنبه 3.3 درصد افزایش یافته بود امروز با 71 سنت معادل 1.79 درصد افزایش به 40 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از رشد 3.9 درصدی در جلسه قبل امروز با 92 سنت معادل 2.5 درصد رشد به 37 دلار و 73 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته های اخیر و نسبت به رقم های پایین ماه آوریل به شدت رشد داشته که عمدتا ناشی از ادامه روند ترمیمی اقتصاد چین بوده است. این در حالی است که سایر اقتصادهای جهان نیز پس از کاهش محدودیت های اجتماعی به آرامی در حال بازگشایی هستند.

عربستان به کاهش تولید نفت ادامه می‌دهد

راز آسمان پایتخت

به گفته منابع آگاه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه احتمالا توافق کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه ای خود را تا ماه جولای یا ماه اوت تمدید خواهند کرد.

قرار است نشست گروه اوپک پلاس روز پنجشنبه به صورت آنلاین برگزار شود. کاهش تولیدهای فعلی قرار است در پایان ماه ژوئن منقضی شود اما عربستان در تلاش است تا این کاهش‌ها بیشتر شود و برای مدتی طولانی‌تر ادامه یابد.

مصرف نفت در سال 2020 کمتر خواهد بود

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «در حالی که اقدامات محدود کننده ناشی از شیوع کرونا در حال برداشته شدن است ما انتظار داریم تقاضا به تدریج بالا برود.» این موسسه برآورد کرده که مصرف جهانی نفت در سال 2020 به طور متوسط اندکی کمتر از 92 میلیون بشکه در روز باشد.

این در حالی است که میزان مصرف نفت در سال 2019 و قبل از شیوع جهانی ویروس کرونا 100.2 میلیون بشکه بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز