کرونا قیمت مرغ را کاهش داد؟

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی  مرغ در خورده فروشی ها  در حال حاضر ، کمتر از نرخ مصوب 12 هزار و 950 تومانی به فروش می رسد که علت آن کاهش تقاضا است . با این اوصاف به نظر می‌رسد کرونا در کاهش تقاضا و کاهش قیمت مرغ اثر داشته است.

به گزارش کاماپرس به نقل از صدا و سیما، یک مقام مسئول وزارت کشاورزی اعلام کرد: ذخایر مرغ و گوشت داخلی و وارداتی در کشور به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی از بابت گران شدن قیمت این اقلام در ماه رمضان وجود ندارد.

عباس معروفان که در حاشیه نشست تنظیم بازار سخن می گفت با تاکید بر نبود کمبود مرغ و گوشت داخلی و وارداتی به مردم توصیه کرد به اندازه نیاز خود اقدام به خرید مرغ و گوشت کنند و بیش از نیاز خرید نکنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در حالی نسبت به گران نشدن قیمت مرغ و گوشت تاکید می کند که قیمت گوشت گوسفندی مدتهاست در تهران در کانال 100 هزار تومان است و گوشت گوساله نیز به همین شکل مدتهاست در کانال 80 هزار تومان قرار دارد و این دو کالای پروتئینی از دسترس طیف بزرگی از شهروندان کم درآمد و حقوق بگیر خارج شده است. در واقع افزایش قیمت گوشت قرمز حساسیت چندانی در مردم ایجاد نمی کند چرا که بسیاری از مردم قدرت خرید این کالای خوراکی را از مدتها پیش از دست داده اند!

نگرانی مردم از بی ثبات شدن قیمت مرغ

آریاک سفر

آنچه برای مردم در این شرایط اهمیت بیشتری دارد ثبات قیمت مرغ است که با توجه به گرانی قیمت گوشت قرمز در سفره بسیاری از مردم جایگزین این کالا شده و با توجه به وضعیت فعلی شیوع کرونا نگرانی هایی نسبت به تامین نهاده های لازم برای مرغداران گوشتی و افزایش قیمت مرغ وجود دارد.

البته معاون امور تولیدات دامی وزیر کشاورزی قیمت فعلی مرغ را پائین تر از نرخ مصوب و موجب زیان مرغداران اعلام کرده است. به گفته مرتضی رضایی کاهش تقاضا باعث افت قیمت مرغ شده و درحالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شده، امروز این کالا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که این مسئله ضرر و زیان زیادی متوجه مرغداران کرده است.

شایان ذکر است؛ هر سال در آستانه ماه رمضان شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری میادین میوه و تره بار شهرداری به منظور ایجاد تعادل در بازار اقدام به توزیع مرغ منجمد با قیمت دولتی می کردند اما امسال تاکنون برنامه ای در این باره اعلام نشده است.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز