قیمت مرغ تا چند روز دیگر ارزان می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی نوسان های قیمت مرغ را ناشی از قیمت گذاری غیراصولی ستاد تنظیم بازار برای این کالا دانست و اعلام کرد تولید کاهش نیافته و مرغ تا چند روز دیگر ارزان می شود.

به گزارش کاماپرس، گران شدن مرغ در روزهای اخیر به دغدغه تازه ای برای مردم تبدیل شده و این نگرانی به وجود آمده که مرغ تا شب عید به گرانی افسار گسیخته دچار شود. برخی مسئولان دولتی مرغداران را به کاهش عرضه به منظور گران شدن کالای خود متهم می کنند اما مسئولان تشکل های تولید کننده مرغ این اتهام را رد کرده اند.

صدرا علی اکبرخانی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در مصاحبه تصویری با کشاورز پلاس درباره وضعیت بازار مرغ گفت: میانگین قیمت فروش مرغدار تولید کننده کیلویی 12هزار و 400 تا 12 هزار و 800 تومان بوده است.

وی افزود: با وجود آن که کمیته راهبردی ستاد تنظیم بازار قیمت متناسب برای این کالای پروتئینی تعیین نکرده اما مرغداران همچنان مشغول تولید هستند و تولید مرغ به هیچ وجه کم نشده است.

علی اکبری با اشاره به افزایش هزینه های تولید افزود: ذرت و سویا به عنوان دو قلم از نهاده های مهم تولید مرغ افزایش قیمت قابل توجهی داشته است و هزینه های حمل و نقل هم گران شده است. علاوه براین قیمت جوجه یک روزه هم به 4200 تومان رسیده است. با این اوصاف چطور انتظار داریم که قیمت مرغ تغییر نکند و چطور می توانیم با سرکوب قیمت مرغ بازار را متعادل کنیم؟

آریاک سفر

وی تصریح کرد: دولت موظف است اگر قیمت یک کالای مهم مثل مرغ را سرکوب می کند هزینه های تولید را هم برای مرغدار کاهش دهد اما در عمل این اتفاق نیفتاد و هزینه ها افزایش چند برابری پیدا کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با تاکید بر این که قیمت کنونی مصوب مرغ غیرکارشناسی است، اظهار کرد: با توجه به جوجه ریزی 130 میلیون قطعه ای نیاز بازار شب عید به مرغ را به طور کامل تامین می کنیم و قیمت هم تا چند روز دیگر متعادل می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز