قیمت لوازم خانگی ایرانی بالاخره مشخص شد؟

لست سکند

با وجود گذشت سه ماه از سال 99 به جز چند شرکت انگشت‌شمار داخلی، شرکت تولید لوازم خانگی دیگری لیست قیمت محصولات خود را به اتحادیه اعلام نکرده است.

به گزارش کاماپرس، با وجود تاکید بر لزوم ارائه لیست قیمتی محصولات شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی داخلی به اتحادیه، برخی از این شرکت‌ها تاکنون از ارائه این لیست سر باز زده‌اند. این در حالیست که مشاهدات میدانی از افزایش قیمت محصولات برخی شرکت‌ها در سطح بازار حکایت دارد که این موضوع مغایر با سیاست‌های اتحادیه لوازم خانگی است و بر اساس ادعای این اتحادیه، هرگونه اعمال افزایش قیمت بر لوازم خانگی غیرقانونی است.

افزایش قیمت لوازم خانگی، ممنوع!

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تکلیف قیمت لوازم خانگی داخلی مشخص شده است؟ گفت: تنها تکلیف قیمت کالاهای پنج شرکت داخلی مشخص شده است، مابقی شرکت‌ها یا افزایش قیمت نداده‌اند یا اگر هم افزایش قیمت را بر کالاهایشان اعمال کرده‌اند این اقدام غیرقانونی است.

مرتضی میری افزود: امروز تولیدکنندگان لوازم خانگی با رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مذاکراتی مبنی بر تعیین و تکلیف قیمت کالاهای تولیدی دارند، چنانچه نمایندگان شرکت‌ها در این نشست اسنادی مبنی بر میزان قیمت تمام شده کالاهایشان را ارائه دهند، ممکن است قیمت کالاهای تولیدی در سطح بازار مشخص شود.

راز آسمان پایتخت

تاثیر کاهش ازدواج بر وضعیت بازار

او در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار با کمبود کالا مواجه هستیم یا خیر؟ اظهار کرد: در شرایط کرونا بسیاری از سالن‌های پذیرایی بسته است، بنابراین میزان ازدواج در این شرایط کمتر شده و تقاضایی برای خرید جهیزیه در بازار وجود ندارد. امیدواریم کمبود کالا در بازار نداشته باشیم، در این رابطه شرکت‌های تولیدی به مسئولان وعده دادند که نیاز بازار را تامین خواهند کرد.

پایان پیام

 

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز