قیمت لبنیات هنوز گران نشده است

بر اساس اعلام دبیر انجمن صنایع لبنی «تا زمانی که ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب را اعلام نکرده است، کارخانه‌های لبنی نباید قیمت لبنیات را افزایش دهند.»

به گزارش کاماپرس؛ با وجود اینکه برخی از گزارشها از افزایش قیمت برخی از اقلام لبنی خبرمی‌دهند، دبیر انجمن صنایع لبنی گفته است اگرچه قیمت محصولات لبنی به سبب افزایش هزینه‌های تولید همچون حمل و نقل و حقوق و دستمزد باید اصلاح شود، اما هنوز تغییر قیمتی در این اقلام اتفاق نیفتاده است. این در حالیست که با گسترش ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، گفته میشود حداقل ۷۵ تا ۸۰ درصد صادرات لبنیات کاهش یافته و همین مساله دلیلی است برای برخی فروشندگان که قیمت لبنیات را به صورت مقطعی افزایش دهند.

12 قلم محصول مشمول قیمت‌گذاری

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ضمن تکذیب افزایش قیمت محصولات لبنی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: بنابر آمار و اطلاعات انجمن تاکنون هیچ  یک از کارخانه‌های لبنی قیمت ۱۲ قلم از محصولات لبنی را که شامل قیمت بوده‌اند، تغییر نداده‌اند.

به گفته او کارخانه‌های لبنی در حال حاضر محصولات خارج از لیست قیمت گذاری را به دلیل افزایش هزینه‌های دستمزد، مواد بسته‌بندی، حمل و نقل و تغییرات نرخ ارز و جلوگیری از زیان اصلاح کردند.

آریاک سفر

با این حال باکری اضافه کرده است که ممکن است که کارخانه‌های لبنی قیمت شیر شیشه‌ای را که تحت عنوان سنتی عرضه می‌کنند افزایش داده باشند، اما به گفته او قیمت شیر بطری که مشمول نرخ گذاری است، تغییری نکرده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: تا زمانی که ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب را اعلام نکرده است، کارخانه‌های لبنی نباید قیمت محصولات را افزایش دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه قیمت محصولات لبنی به سبب افزایش هزینه‌های تولید همچون حمل و نقل و حقوق و دستمزد باید اصلاح شود، اما هم اکنون نمی‌توان درصدی برای آن اعلام کرد.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز