قیمت لاستیک رسما 50 درصد دیگر گران شد

مجوز گرانی لاستیک رسما اعلام شد و از فردا لاستیک با 50 درصد افزایش قیمت همراه خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، انجمن صنعت تایر ایران گفته است به خاطر رعایت حال مشتریان تا امروز صبر کردیم، اما تولیدکننده ها هم تحت فشار هستند و قیمت تمام شده تایر برایشان گران تمام می شود؛ از این رو مجوز صدور 50 درصدی قیمت ها را اعلام کردیم.

با این حساب قیمت تمام شده لاستیک در فروشگاه ها از فردا اعمال خواهد شد.

در حال حاضر بیشتر لاستیک خودروهای سواری در داخل تولید و تامین می شود و فقط لاستیک درصد کمی از خودرو‌های شاسی‌بلند و پورشه وارداتی است، زیرا کارخانجات تولیدکننده فناوری تولید آن را ندارند.

پیش تر از این خبرهایی مبنی بر آزادسازی قیمت لاستیک مطرح شد. طرح آزادسازی قیمت های مجوز میزان تولید و تعیین قیمت را برعهده خود تولیدکنندگان می گذاشت.

آریاک سفر

با احتساب گرانی لاستیک، لاستیک خودروهای سنگین هم گران می شود و به طور متوسط قیمت 5 جفت لاستیک مورد نیاز یک کامیون در سال مبلغی حدود 100 میلیون تومان خواهد شد، مبلغی که می تواند مثل گذشته موجب اختلال در روند حمل و نقل کشور و اعتراض کامیون داران شود.

زمان اعمال گرانی 28 آذر

مصطفی تنها به خبرگزاری تسنیم گفت: براساس توافقات بعمل آمده میان تولیدکنندگان قیمت لاستیک 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه البته با توجه به افزایش  نهادهای تولید افزایش 50 درصدی جوابگوی ضرر تولیدکنندگان نیست، افزود: قیمت های جدید از 28 آبان ماه اجرایی خواهد شد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک در مورد آزاد سازی قیمت لاستیک نیز گفت: قیمت های تعیین شده با نظارت سازمان حمایت خواهد بود و هیچ واحد تولیدی نمی تواند غیر از چارچوب نظارتی اقدام به افزایش قیمت ها کند.

دبیر انجمن صنعت تایر نیز گفت: زمان اعمال افزایش نرخ فوق از ۲۸ آبان شرکت های تولید کننده لازم است که تولید و فروش را در سامانه جامع تجارت ثبت کند و نظارت‌های لازم نیز به عمل آید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز