قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه و ویژگی های کیفیتی

فرش 1200شانه کاشان-کاماپرس

تقریبا تمامی ایرانی‌ها در منزل خود یک فرش کوچک متناسب با سبک دکوراسیون منزل‌شان دارند. این روزها بازار فرش ماشینی به دلیل مناسب بودن قیمت فرش بسیار داغ است و مردم به خرید این نوع فرش‌ها روی آورده‌اند. یکی از فرش‌های پرفروش، فرش هزار و 200 شانه است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به مردم عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از فرش کاشان، به تعداد گره بافته شده در یک متر عرضی شانه گفته می‌شود. اگر تعداد گره در عرض فرش هزار و 200 باشد، فرش 1200 شانه است. برای نخ پود این فرش معمولا از نخ جوت استفاده می‌شود. این نخ علی رغم اینکه ویژگی رسانایی دارد، برای پوست حساسیتی ایجاد نمی‌کند. این نخ لطافت بالایی دارد و عایق حرارتی بسیار خوبی محسوب می‌شود. 70 تا 80 درصد از بافت فرش 1200 شانه یا دیگر فرش‌ها را نخ خاب تشکیل می‌دهد، بنابراین مهم ترین عامل در کیفیت فرش جنس نخ خاب آن است. نخ خای انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نخ اکلریک اشاره کرد. معمولا نخ اکلریک هیت ست می‌شود تا رنگ و پرزدهی کمتری داشته باشد. بنابراین قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته با نخ اکلریک بالاتر خواهد بود.

تقسیم بندی فرش 1200 شانه از منظرهای مختلف

به طور کلی از نظر نوع بافت، فرش 1200 شانه به دو نوع ساده و برجسته تقسیم می‌شود. این محصول از نظر طراحی به کلاسیک، لایم، طرح وینتیج، افشان و خشتی تقسیم می‌شوند. معمولا این نوع فرش‌ها رنگ‌های مختلفی دارند، اما هشت رنگ در بافت این نوع فرش‌ها بیشتر به کار می‌رود.

فرش 1200 شانه به دلیل ظرافت و لطافت بالا به خاطر تراکم بیشتر، شبیه بودن به فرش‌های دستباف از لحاظ ظاهری، داشتن رنگ‌ها و طرح‌های بهتر نسبت به فرش‌های با شانه‌های کمتر و وضوح طرح‌ها و نقش‌ها به دلیل برخورداری از تراکم و شانه بالا بیشتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند.

فرش 1200شانه کاشان-کاماپرس

آریاک سفر

معایب فرش 1200 شانه چیست ؟

فرش 1200 شانه از مزایای زیادی برخوردار هست و یکی از بهترین گزینه های انتخاب فرش در حال حاظر میباشد ولی 2مورد نام برده شده در زیر را میتوان تنها معایب فرش 1200 شانه در مقابل دیگر تولیدات فرش ماشینی نام برد

فرش 1200 شانه به دلیل ریزبافتی و تراکم بالای که دارد از نخ ظریف و ریزی در بافت ان استفاده میشود که باعث نازک شدن و ظریف شدن ان میشود که در بعضی از سلیقه ها این مورد را معایب فرش 1200 شانه میدانند

بالابودن قیمت  فرش 1200 شانه در مقابل فرش های 500 شانه ،فرش 700 شانه و 1000 شانه یکی دیگر از معایب این نوع فرش میباشد که خریداران در انتخاب ان دچار مشکل میشوند

بیشترین کاربرد این فرش در کجاست؟

معمولا این فرش‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مثل زیبایی، ظرافت و لوکس بودن نمی‌توان در مکان‌های پر رفت‌ و آمد مثل اتاق کودک، آشپزخانه و… استفاده کرد. این مدل فرش‌ها بیشتر برای مکان‌هایی مثل اتاق مهمان مناسب که کم رفت و آمد هستند، مناسب به نظر می‌رسد.

معمولا این نوع فرش‌ها نسبت به مدل‌های کم شانه، قیمت بالاتری دارند که دلیل آن واضح است و به گره‌های بیشتر و الیاف خاص به کار رفته در این نوع محصولات برمی‌گردد.

دستگاه بافت فرش ۱۲۰۰ شانه

در سال‌های اخیر برای بافت فرش‌های ماشینی از دستگاه‌های به روزی استفاده می‌شود. اما دستگاه مورد استفاده برای بافت فرش هزار و 200 شانه اچ سی آی است. این دستگاه‌ها می‌توانند ریزبافت‌ترین فرش‌ها را ببافند. دستگاه اچ سی آی نمی‌تواند از نخ‌های بازیافتی یا نامرغوب برای بافت فرش استفاده کند و فقط با استفاده نخ‌های مرغوب و باکیفیت کار خود را انجام می‌دهد.

با توجه به ویژگی‌هایی که قبلا ذکر شد متفاوت بوده اما در جدول زیر نرخ برخی از مدل‌های آن برای اطلاع بیشتر خوانندگان ارائه شده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : کارخانه فرش کاشان
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز