قیمت طلا  0/5 درصد افت کرد؛ برخورد طلا به سد 2000 دلاری

انتظار می رفت معاملات فلز زرد امروز به عبور قیمت طلا از سد 2 هزار دلار به ازای هر اونس منتهی شود اما قیمت طلا از شکستن این سد بازماند و 0/5 درصد عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، فعالان بازارهای داخلی و خصوصا بازار طلای داخل این روزها اخبار معاملات جهانی را به دقت رصد می کنند تا از واکنش های بازار داخلی به تازه ترین اخبار انتخابات آمریکا غافلگیر نشوند.

بازار طلای داخلی روز گذشته – پنجشنبه 15 آبان 99 – کاهشی بود و عواملی که می تواند این کاهش را تشدید کند امروز نیز ادامه داشت به این معنی که احتمال پیروزی بایدن همچنان پررنگ است و از بازار جهانی طلا نیز اخبار کاهش قیمت مخابره می شود.

آخرین خبرها از بازار جهانی فلز زرد حکایت از آن دارد که قیمت طلا در معاملات امروز – جمعه-  در واکنش به رشد قیمت دلار از ادامه روند افزایشی روز گذشته بازماند. البته این گزارش قید کرده است که طلا در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در بیش از سه ماه گذشته قرار دارد.

افت 0/5 درصدی طلای فروش فوری و کاهش 0/3 درصدی قیمت طلای آتی

آریاک سفر

بر این اساس، نرخ هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۳۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت ها روز پنج شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار ۲.۴ درصد صعود کرد و رشد هفتگی را به ۳.۲ درصد رساند.

به علاوه در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که قیمت طلا روز گذشته پنجشنبه 15 آبان ماه در بازار داخلی بیش از 3 درصد پایین آمد. در این روز هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۳.۰۹ درصدی، از ۱,۳۴۲,۷۰۰ (یک میلیون و سیصد و چهل و دو هزار و هفتصد ) تومان به ۱,۳۰۲,۵۰۰ (یک میلیون و سیصد و دو هزار و پانصد ) تومان رسید.

شایان ذکر است در معاملات بازار سایر فلزات ارزنده نیز هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۹۲ دلار و ۴۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار طلا و سکه ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز