قیمت طلا در راستای نرخ ارز حرکت خواهد کرد!

لست سکند

امروز تا ساعت 12:40،  قیمت هر گرم طلای 18 عیار معادل یک میلیون و 77 هزار و 200 تومان بوده که نشان دهنده رشد 0/85 درصدی این نوع طلا در مقایسه با روز گذشته آن است. نرخ هر مثقال طلای 18 عیار هم با رشد 46 هزار تومانی نسبت به ۷ تیر ماه، به سطح قیمتی 4 میلیون و 670 هزار تومانی رسید.

به گزارش کاماپرس، نرخ هر مثقال طلای 24 عیار نیز یک میلیون و 754 هزار و 300 تومان اعلام شد. بنا به گفته محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت‌ طلا رو به رشد بوده و با این حساب تقاضا و حجم داد و ستدها تغییر پیدا کرده است. وی این موضوع را بیان کرده که رشد تقاضای هیجانی همزمان با افزایش قیمت‌ها اتفاقی طبیعی است؛ چون عده‌ای انتظار ادامه روند صعودی بازار طلا را داشته و با اطمینان بیشتری وارد بازار خواهند شد.

رئیس اتحادیه طلا همچنین پیش‌بینی کرده که افزایش یا کاهش چشمگیری در قیمت طلا و سکه نخواهیم داشت و این حد از نوسان با توجه به رشد نرخ ارز منطقی است. از طرفی با توجه به اینکه اونس جهانی تغییرات چندانی ندارد، به نظر نمی‌رسد افزایش قیمت بیشتری در انتظار طلا و سکه باشد.

راز آسمان پایتخت

حتی در صورتی که بازار ارز به شرایط هفته پیش بازگردد، قیمت‌ها در بازار طلا پا ‌به ‌پای دلار کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر نرخ هر اونس طلا، با کاهش 0/38 درصد نسبت به دیروز، برابر هزار و 774 دلار است.

قیمت سکه امامی 10 میلیون و 795 هزار تومان اعلام شده که نسبت به دیروز 80 هزار تومان افزایش پیدا کرد. نیم سکه هم در مقایسه با روز قبل 50 هزار تومان بالا رفته و معادل 5 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شد. نرخ ربع سکه هم با افزایش 70 هزار تومانی در مقایسه با دیروز به سطح 3 میلیون و 720 هزار تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز