قیمت طلا تا آخر تابستان ریزش زیادی دارد؟

قیمت طلا در اولین روز از هفته آخر تابستان 1400، تقریبا یک میلیون و 141 هزار تومان شد. این مقدار نسبت به دو روز پیش، 0.91 درصد کاهش داشت. اکنون سکه امامی هم در همان محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی توقف کرده و چندان تغییری را ثبت نکرده است. با ادامه دار شدن هیجانات ناشی از اخبار سیاسی، این کاهش قیمتی چندان دور از تصور نبود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گویا این روند کاهشی در طی یک هفته آینده هم ادامه دارد. به گفته عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، احتمالا قیمت‌ها در هفته جاری هم مسیر هفته گذشته را در پیش بگیرد. همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا، بیان کرده که با وجود افزایش 3 دلاری اونس جهانی، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افت نرخ ارز، اخبار مثبت سیاسی و نبود تقاضا همچنان کاهشی است.

در صورت ثبات ارزش اونس طلا و ادامه دار بودن روند نزولی دلار، با توجه به نبود تقاضا و افت حجم معاملات طلا و سکه، این دو فلز گرانبها در آخرین روزهای شهریورماه با کاهش قیمت بیشتری روبرو خواهند شد. مگر اینکه در روزهای پایانی تابستان و با افزایش روند واکسیناسیون، حجم سفرهای خارجی افزایش پیدا کنند و این عامل باعث بالا رفتن تقاضا برای دلار و در نتیجه رشد نرخ آن شود.

آریاک سفر

بازار طلای جهانی دیگر توان چندانی ندارد

خریداران طلا در بازارهای جهانی هم کم رمق شده‌اند و کم کم فروشندگان در حال قدرت گرفتن هستند. با این حال چشم امید تمام فعالان بازار طلا به کاهش خرید اوراق است. اگر این اتفاق عملی نشود، طلا رشد جدی نخواهد داشت، البته احتمالا کاهش قیمت زیادی را هم تجربه نخواهد کرد.

در حال حاضر اونس طلا به مرز هزار و 754 دلاری رسیده است. به نظر این فلز گرانبها با اوج گیری اقتصاد کشورهای مختلف، دیگر انتخاب اول سرمایه گذاران نیست و حمایتگرهای چندان پرقدرتی ندارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز