قیمت طلا برای مشهورترین بورس باز جهان جذاب شد

لست سکند

وارن بافت، معروف ترین بورس باز جهان و سرمایه گذار افسانه ای، بخشی از سهام یک معدن طلا را خریداری کرد.

به گزارش کاماپرس، اگرچه وارن بافت همواره اعلام کرده که علاقه‌ای به سرمایه گذاری در حوزه طلا ندارد، اما به تازگی و در اقدامی عجیب، بخشی از سهام شرکت معدن‌کاری باریک‌گلد (یک شرکت کانادایی )را خریداری کرده که این موضوع علاوه بر شگفتی سرمایه‌گذاران، می تواند به این معنا باشد که قیمت طلا در آینده افزایشی است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند که اقدامات اخیر وارن بافت در نتیجه سیاست های غلطی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی در آمریکا اتخاذ شده است؛ وارن بافت برای سرمایه گذاری اخیر خود در این کمپانی کانادایی اقدام به فروش بخش بزرگی از سهام های خود در کمپانی گلدمن ساکس کرده که ارزش آن ۵۰۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
ناگفته نماند پس از این که سرمایه‌گذار افسانه‌ای، وارن بافت، مالک شرکت برکشایر هاتاوی، اعلام کرد که بخشی از سهام شرکت معدن‌کاری باریک‌گلد را خریداری کرده است، سهام این شرکت ۱۰.۵ درصد جهش کرد.

نگاهی به دارایی های وارن بافت

وارن بافت (Warren Buffett ) سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی است که در فهرست ثروتمندان فوربس در جایگاه پنجم قرار دارد.
به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق آن‌چه فایل‌های سازمان بورس و اوراق آمریکا نشان می‌دهد برکشایر ۵۶۲ میلیون دلار از سهام باریک‌گلد را در ۳ ماهه دوم خریداری کرده است.
در حالی که این سهم از سهام برای برکشایر که ۸۹ میلیارد دلار در شرکت اپل سهم دارد، بخش کوچکی به حساب می‌آید، اما داده‌های فکت‌ست نشان می‌دهد که شرکت کنگلومرایی برکشایر در حال حاضر یازدهمین سهام‌دار بزرگ این شرکت معدن‌کاری طلا است.
سهام شرکت باریک‌گلد امسال با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امنی نظیر طلا، تا کنون بیش از ۶۴ درصد جهش کرده است. قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ درصد جهش کرده و از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفته است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز