قیمت طلا امروز در بازار

قیمت هر گرم طلا 18 عیار امروز، چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1400، با رشد 2/28 درصدی مواجه شد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، امروز هر گرم طلا قیمتی معادل یک میلیون و 31 هزار و 999 تومان دارد.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر قیمت هر مثقال طلا معادل 4 میلیون و 477 هزار تومان اعلام شد. قیمت هر گرم طلای 24 عیار نیز یک میلیون و 754 هزار و 300 تومان است. سکه هم با افزایش 230 هزار تومانی، قیمتی معادل 10 میلیون و 305 هزار تومان را تجربه کرد.

قیمت نیم سکه در بازار امروز 5 میلیون و 950 هزار تومان بیان شده و نسبت به روز گذشته 50 هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد. طبق آخرین اطلاعات، قیمت ربع سکه 3 میلیون و 925 هزار تومان اعلام شده و سکه گرمی به قیمت2 میلیون و 262 هزار تومان رسید. در بازار جهانی نیز، هر انوس طلا در حال حاضر قیمتی معادل هزار و 869 دلار دارد.
طلا در عرصه جهانی به علت تفاوت‌های بنیادینی، اعم از فساد ناپذیری، کمیاب بودن، هزینه نگهداری پایین و مواردی این چنینی که با دیگر کالاهای اساسی داشته، همواره گزینه مناسب و مطمئن در سبدهای دارایی خانوارها و به طور کلی سبدهای سرمایه گذاری جهان است.

آریاک سفر

قیمت جهانی طلا یک قیمت واحد بوده، دلیل این امر تعیین قیمت جهانی طلا در هر روز کاری به صورت توافقی و در دو نوبت از طریق بانک‌های بزرگ است. این قیمت توافق شده در شبکه‌های مختلف اطلاع رسانی اعلام شده و بازار بر مبنای آن فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در کشور ما نیز طلا بیشتر از سایر دارایی‌ها مورد توجه بوده، زیرا نسبت قدرت نقدشوندگی بالایی داشته و در تابع مطلوبیت خانوارها قرار دارد. بر روی این ماده، متغیرهایی مانند تورم، ارزش دلار در بازار جهانی، نرخ بهره در اقتصاد جهانی و قیمت جهانی نفت موثر است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز