قیمت شکر برای خانوارها ثابت ماند

لست سکند

با اینکه شایعاتی درباره افزایش قیمت شکر شنیده می شد، اما دبیر انجمن قند و شکر اعلام کرد قیمت شکر تغییر نمی کند.
به گزارش کاماپرس، بعد از گران شدن روغن، رب گوجه، چای و گوشت قرمز و گوشت مرغ، شایعاتی هم درباره افزایش قیمت شکر شنیده می شد. اما بهمن دانایی دبیر انجمن قند و شکر اعلام کرد قیمت نهایی شکر برای خانوار بدون تغییر در مقایسه با خردادماه، هر بسته یک کیلویی، ۸۷۰۰ تومان است و بیشتر نمی شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دبیر انجمن قند وشکر با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار و نهایی شدن قیمت شکر برای صنف، صنعت و همچنین خانوار، گفت:« در این جلسه قیمت شکر تولید داخل درب کارخانه برای صنوف، صنایع و بصورت عمده، با حدود ۳۵۰ تومان افزایش نسبت به خردادماه ۶،۶۵۰ تومان تعیین شد. همچنین قیمت بسته یک کیلوگرمی شکر درب مغازه برای مصرف کننده نهایی بدون تغییر نسبت به خردادماه ۸۷۰۰ تومان تعیین شد.»

قیمت شکر با هزینه های تولید هماهنگ نیست

راز آسمان پایتخت

دانایی در پایان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «با توجه به افزایش چشمگیر هزینه‌های تولید، نظر ما این بود که قیمت شکر برای صنوف و صنایع باید ۶۸۰۰ تومان باشد که متأسفانه مورد توافق قرار نگرفت. این مساله به زیان تولید است و به صنعت نیز خسارت وارد می‌کند. به عنوان مثال در خردادماه قیمت هر کیسه‌ای که شکر را در آن می‌ریزیم، ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ تومان بود در حالی که همان کیسه الان ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمتش ۲.۵ برابر شده است.

همچنین قیمت لوازم یدکی، قطعات و سایر مواد اولیه نیز افزایش زیادی داشته، اما متأسفانه ما نتوانستیم این مساله را در ستاد تنظیم بازار جا بیندازیم و آنان را قانع کنیم.»
هفته گذشته ستاد تنظیم بازار در نامه‌ای آزادسازی قیمت دو کالای شکر و لاستیک را با اعلام شرایطی ابلاغ کرد. طبق اعلام این نهاد چارچوب قیمت‌گذاری جدید باید بر مبنای قواعد سازمان حمایت باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز