قیمت سکه به این ۳ دلیل کاهش می‌یابد

قیمت سکه بعد از افزایش قیمتی که داشت حالا روز به روز کمتر می شود. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند ۳ عامل اصلی باعث کاهش قیمت سکه طلا شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه که به کانال ۱۶ میلیون تومانی هم رسیده بود، حالا وارد روند کاهشی شده است و هر روز از روز قبل ارزان تر می شود. بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و کاهش قیمت دلار، قیمت سکه هم دچار ریزش شد. کارشناسان معتقدند، سه عامل مهم در دو سه هفته گذشته در کاهش قیمت سکه تاثیر زیادی داشته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۱-کاهش قیمت دلار در بازار داخلی

اولین عامل، کاهص قیمت دلار در بازار داخلی بود. دلار پنج‌شنبه سه هفته قبل در کانال ۲۷ هزار تومانی قرار داشت، ولی در هفته‌های اخیر سیر نزولی به خود گرفت و در نهایت حمایت مهم ۲۵ هزار تومانی را از دست داد و روی عدد ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت. به همین دلیل می‌توان گفت، نزول ۲۳۰۰ تومانی دلار یکی ازعواملی بود که قیمت سکه را تحت فشار قرار داد.

آریاک سفر

۲-افت قیمت جهانی طلا

در همین بازه زمانی، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی هم با افت قابل توجهی مواجه شد. اونس در هفته‌های اخیر نزدیک به ۱۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داده است و روز پنج‌شنبه در فاصله کمی از مرز هزار و ۸۰۰ دلاری نوسان می‌کرد.

فشار بیرونی اونس طلا موجب می‌شد که معامله‌گران سکه ریسک کمتری برای خرید بکنند. با موفقیت آمیز بودن واکسن‌های کرونا، میزان انتظارات افزایشی سکه بازان برای اونس طلا تا حدی پایین آمده است و همین موضوع باعث شد که خریدهای این فلز گرانبها هم توسط آنها کاهش پیدا کند.

۳-تخلیه تدریجی حباب قیمتها

به گزارش تجارت نیوز عامل سومی که باعث شد سکه افت بیشتری را تجربه کند، تخلیه تدریجی همین حباب بود. سکه در صورتی که بخواهد افت بیشتری را تجربه نکند، باید در انتظار رشد بهای دلار در روز شنبه باشد. با این حال، دلار در معاملات پشت خطی، خریدار زیادی نداشت و این به معنای آن است که ممکن است روز شنبه افت بیشتری را هم تجربه کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز